lördag, februari 26, 2011

Redan helg igen!

Oj vad tiden flyger iväg hela tiden! Nu är det redan lördagsmorgon. Elliott vaknade tidigt så vi har varit uppe sen strax erter 06, han och jag. Jag blev väckt mitt i en dröm där jag och Åsa just hade lärt oss att trolla med hjälp av en iPad :-D

Det är kallt ute igen! Snö, snö och snö... Nu när man vill att det ska bli vår!!!

I onsdags hämtade mina föräldrar Elliott efter dagis och vi åkte hem till dem när vi hade jobbat klart. Vi fick jättegod paella som mamma hade lagat. Mycket lyxigt med mat sådär mitt i vardagen! Vi stannade tills Elliott blev trött. Oscar var förresten dålig i magen denna dagen, så vi var lite oroliga att han skulle ha behöva gå när vi var borta. Vi frågade mina föräldrar om passning för att kunna åka till London på en musikfestival och det fick vi :-). Jättekul! Så nu har vi bokat ett hotellrum på Ashburn Hotel (det är avbokningsbart till dagen innan ifall ifall) och flyg dit. Det är så dumma flygtider hem så det har vi inte bokat ännu. Men det ska bli väldigt spännande! Jag har inte varit i London på över 15 år...

Efter jobbet i torsdags så hämtade jag Elliott på dagis. Jag funderade på om vi skulle åka till Ikea och köpa några ramar till Elliotts rum, men han ville hellre vara hemma så då var vi det istället. Jag provade att laga en middag (fläskkotlett i gräddig sås) enligt tips från mamma. Det blev jättegott! Tackar så mycket för det tipset! Fick med mig två andra recept också (bla en blomkålssoppa) och är glad att få tips på lite nya rätter! Vi har verkligen idétorka när det gäller middagslagning...

Igår var det fredag. Åsa köpte god fredagslatte till oss! Det var en väldigt bra jobbdag! Jag fick undan hur mycket som helst, speciellt på förmiddagen. Michael och jag gick och åt lunch på Falafel no 1 , deras lunchbuffé. Det var ovanligt gott. Sist vi var där var det ingen höjdare så jag var lite skeptisk, men denna gången var allt bra! Jag tog bussen hem efter jobb och vi åt friterad camenbert till kvällsmat. Elliott ville först inte smaka, men så till slut gjorde han det och tyckte att det var mumsigt! :-D

Nä nu ska jag försöka få ihop en hästrad minsann!

Inga kommentarer: