onsdag, januari 19, 2011

Onsdagstrött

Oj vad jag är trött idag! Michael åkte till Stockholm tidigt i morse och jag sov väldigt dåligt i natt. Nu på morgonen så ville Elliott "inte till dagis" han ville vara "hemma". Oscar ville inte heller gå och jobba, han ville sova i sin bur. Själv ville jag mest bara gå och lägga mig. Men vi kom iväg allihop till slut, hehe.

Åsa har varit snäll och köpt latte till mig, den var välbehövd!

Igår träffade jag Catta efter jobbet och vi åt lite sushi på Hai och sen gick vi på bio och såg "Svinalängorna".
Den var jättehemsk, usch. Blir helt ledsen över hur utsatta barn är och hur mycket ansvar de tar. Hemskt med alkoholiserade föräldrar och allt vad det innebär. Det var verkligen en deppig film. Skönt att känna att Elliott har det väldigt bra med oss som verkligen bryr oss om honom och älskar honom. Förstår inte hur man kan göra annat med sitt barn? Finaste finaste pojken!

När jag kom hem så kom Elliott springande och sa "mamma jobbat" och så började han gråta, lillskrutten. Han tyckte nog att jag varit borta alldeles för länge. Så vi satte oss i soffan och gosade. Sen lekte vi med bokstäver och så nattade jag honom.
Läste ut en bok igår när jag lagt mig Karin Alvtegen "Svek". Den slutade inte så bra. Man ville ju att allt skulle lösa sig men det gjorde det inte alls.

I kväll ska Elliott och jag bjuda mina föräldrar på middag! Det ser vi fram emot!

Inga kommentarer: