tisdag, februari 07, 2017

Sjuk Elliott

I lördags efter Espressofikan fixade jag i Joakims lägenhet. Dammsög och torkade av lister och flyttade det sista som skulle hem till oss, det var mest några påsar.

I söndags väcktes vi halv sju på morgonen av att Elliott kom in och sa att han hade sååå ont i sin hals. Stackaren. Han fick ipren och så satt jag med honom i rummet. Jag passade på att jobba och han spelade iPad. Lite senare gick han hem till Michael. Michael behövde jobba på kontoret och Elliott ville vara kvar där. Lite senare fick jag ett mess från Elliott att han mådde så dåligt. Så jag sprang över och satt med honom. Stackars liten.
Sjuk Elliott gosar med Heimi
Trots att det var söndag så jobbade jag hemifrån i stort sett hela dagen, då jag ligger efter väldigt mycket. Det kändes skönt och jag kunde jobba i hyfsat lugn takt. Vi hade matmöte i kollektivet och bestämde nästa veckas matsedel. Jag fick i uppgift att skriva ut och sätta upp den, det har jag inte gjort än...

På söndagskvällen gjorde Joakim och jag bookmakertoast och det var första gången jag åt det! Det var ju hur gott som helst! En klar favorit. Allt passade så bra ihop. Jag åt till och med den råa äggulan.
Mumsigt! 
På måndagen hade Elliott 39,2 grader när han vaknade och han var hemma hos Michael större delen av dagen. Jag var på kontoret och kom hem vid 14.30 efter att ha gjort lite ärenden. Elliott kom över och var hos mig, Michael skulle iväg och lämna Heimi för passning. Michael ska vara i Stockholm 3 dagar. Elliott ville sova där på natten. Jag var på meditation hos Marie och kom inte hem förrän 21.30 så det var ju bra att han sov där. Det var en superbra meditation som alltid. Så är glad att gå på den.

I morse hade Elliott hög feber fortfarande och kräktes lite när han vaknade, vilket han ofta gör av hög feber. Han kom över till mig. Jag åkte till läkaren för att prata sömnproblematik och Joakim tog hand om Elliott under tiden.

Nu är jag hemma med Elliott. Han har hemsk hosta, ont i halsen och feber som är svår att få ner, 39 grader vid middagstid och han sov en timme... Jag som är så rädd för sjukor och att han ska kräkas av febern har klarat det ganska bra. Det är ju en enorm hjälp att jag inte är ensam och att jag har stöd av Joakim. Det känns väldigt skönt.

Jag har ställt in min tid hos sjukgymnasten i eftermiddag och känner mig något stressad över att det alltid är någonting... Suck och suck. Ont i halsen har jag också...

1 kommentar:

Petra sa...

Men usch, stackars Elliott! Det låter ju nästan som halsfluss?