fredag, december 23, 2016

Och fortsatt sjukt här

Om ni inte vill höra gnäll kan ni hoppa över att läsa detta inlägg :-)

Usch vilken seg och jobbig sjuka! Vi är inte friska än någon av oss. I förrgår var jag helt yr när jag vaknade. Fick ligga kvar i sängen. Sen vid 10 försökte jag gå upp och jobba. Men det gick bara en timme eller två sen var jag ännu snurrigare och fick lägga mig igen. Försökte sova hela eftermiddagen. Det gick sådär. Låg mesta delen av kvällen också. Joakim var ännu sämre. Han var i Trelleborg o försökte sova sig frisk, men det gjorde honom inte bättre. Pappa var väldigt snäll och åkte och hämtade honom och körde honom hit. För Joakim själv var inte i form för tåg o buss och jag kunde inte köra då jag var så yr. Skönt att pappa kunde köra honom hit så ingen av oss behöver vara själv när vi mår såhär.

Joakims hosta är fortfarande hemsk som tur är hostar han inte så ofta, men kräks när han gör det. Och han har ont i halsen, snuva o är matt och skakig. Eländig sjuka det här. Själv är jag helt slut... Och har ont i bröstet, halsen o körtlarna.  Elliott kom över en stund på kvällen igår och spelade Supermario med mig. Det var skoj!

Sååååååååååå trött på att inte må bra! Trött trött trött är jag också. Gnäll gnäll.... Sorry!

Elliott har varit här idag, det var skönt och roligt! Känns nästan lite normalt när han är här. Inte bara sjukstuga. Så kul att han är här även om vi inte mår bra. Joakim har vilat hela dagen. Elliott fick grillad kyckling till lunch. Nu är Elliott hos Michael. Jag borde vila, men har hållt på med lite ditt och datt här hemma.

Nu önskar jag faktiskt i julklapp att vi blir friska.

Mamma har skickat julte till mig idag :-). Gulligt! Och hon tittade in häromdagen och hade med en jättefin bukett rosor som står så fint på bordet! Vi fick även lövbiff som vi lagade till på kvällen, den dagen mådde vi inte lika dåligt. Jag mådde nästan bra! Mamma o jag drack lite glögg.

De fina rosorna
Idag tittade Joakims mamma in. Vi fick julklappar och en amaryllis och lite apelsiner :-). Vi var dock inte så sociala då vi båda mådde dåligt. Hon stannade bara en kort stund. Gulligt av henne att komma förbi.

Jag önskar jag hade mer energi. Ska göra korsord till Elliotts julklapp nu. Han får ju alltid den på morgonen. Ska packa in den också. Köpte julklapp först idag... det var miljoner människor ute. Helt slut blev jag.

Nä nu ska jag sluta gnälla. Ha en fin dagen före julaftonskväll!
SparaSpara

Inga kommentarer: