söndag, december 11, 2016

Hälsning från Gran Canaria

Nu är Joakim o jag på hotellet i Maspalomas och det är lagom varmt och soligt!
Vi har haft det väldigt bra. Kom hit i torsdags. Det var en lång resdag, vi var uppe kl 04 och sen var vi framme vid 15-tiden på hotellet. Vi fick en liten lägenhet i två plan mot baksidan, vilket var väldigt skönt. Mot poolen hade varit jobbigt. Här har vi en liten uteplats i fred, med eftermiddagssol.
En svan på sängen :-D
Vi åkte in till centrum och köpte salami, pickels, smör och bröd. När vi kom hem dukade vi fram och njöt av gotterna!
Gotter första dagen
Kakor på middagsbuffén.
Min efterrättstallrik med lite konstig blandning, men god :-D
 På fredagen var det molnigt. Vi åt frukost på hotellet och åkte sen in till centrum och gick lite i köpcentran. Gick ner till stranden och satte oss. Hade med lite chips. Mysigt! Det var inte så jättevarmt så man ville inte bada.
En fin passionsfruktsblomma på vägen till stranden

Tulpanblommor på ett annat ställe
Även denna dag åt vi lite gotter hemma på hotellrummet :-).

Tapastallrik nr 2 - sååå gott!
Efter middagsbuffén på hotellet åkte vi in till centrum och tittade. Vi satte oss på en liten cocktailbar och fick vars en supergod drink! Godast var Pina Coladan. Så sjukt god!!! Vi tittade på folk och hade det bra! Mycket mysigt!
Godaste drinkarna ever!
Jag skulle ta ut lite pengar och när jag kom till hotellet igen så upptäckte jag att mitt kort var borta. Måste ha glömt det i uttagsautomaten. Suck! Ringde och spärrade det. Som tur är har jag ett annat kort med också.

På söndagen var det strålande sol och varmt och skönt. Vi la oss vid poolen och solade.
Badade gjorde vi också och det var jätteskönt lagom varmt vatten. Sen fick Joakim en hostattack och kunde knappt andas så då gick vi till hotellet. La oss i solen ute på vår terass. Åt lite tapas som vi hade kvar av. Sen åkte vi in en kort tur till stan för att hitta en kabel mellan datorn och TV:n.
Det var stängt på alla ställen, siesta :-). Så det blev ingen sladd. Och det visade sig vara bra för vi lyckades koppla ihop tvn med datorn med den sladd vi hade med. På kvällen var vi trötta och kollade på tv. La oss jättetidigt.

Mitt i natten vaknar jag av att Joakim har världens feberfrossa, skakade så hela sängen hoppade. Jätteläskigt. Och han fick ibumetin och treo och ändå gick inte febern ner så mycket. Men han lyckades somna om i alla fall. Sen vaknade han med feberfrossa igen. Galet. Och hemsk hosta.
Febern gick inte ner med tabletter och blev bara värre under dagen. Han har haft något som legat ett tag så det hade väl blivit bakteriellt nu...

Eftersom vi är på resa och inte vet hur länge han kommer att ha feber så var det viktigt att prata med läkare enligt resebyrån så vi ringde och de kom till hotellet, Joakim kunde ju inte gå någonstans...
Han hade bronkit och fick en penicillinspruta. Jag fick recept och åkte till apoteket i stan (det är ju söndag så bara ett apotek öppet). Fick köpa mediciner och åkte tillbaka till hotellet. Joakim hade redan blivit bättre, fortfarande feber men inte 39 grader längre. Såååååå skönt!

Jag har suttit ute i solen lite men känner mig ganska frusen o trött. Har också lite feber tyvärr, får bara hoppas att det stannar där :-). Annars är det ju lite synd. Men vi har haft 3 väldigt fina dagar i alla fall! Om 4 dagar åker vi hem igen. Bara hoppas att ingen av oss är jättesjuk på flyget hem, 6 timmar sjuk på flyg är inget jag ser fram emot.
Buskarna klippta som foxterriers :-D
Vår lilla uteplats/lägenhet
 Hotellet är jättebra men wifi fungerar tyvärr inte på hotellrummet fast det ska... lite dumt om vi nu måste hålla oss inne pga sjukdom. Men bra att vi har med dvdspelare o kan koppla till tvn så vi kan titta på film i alla fall, hehe. Det är ju semester det också. Vi lär inte få så mycket färg dock :-D.