torsdag, december 01, 2016

1:a december

Nu är det äntligen december och dagen började bra.
Vi väckte Elliott genom att gå in med ett tänt ljus och så fick han öppna sin legokalender.
Gjorde lite varm choklad med vispgrädde som vi drack innan han fick öppna första paketet i sin presentkalender. Några glada studsbollar :-D. Dem gillade han, så det var skoj! Det är ju grymt svårt att hitta på en liten present varje dag...

På skolan gick jag in och tittade i deras klassrum, det är helt galet så bra han har det i skolan. De är så kreativa! Vilken fin miljö att få lära sig i. Läraren är så himla bra och engagerad. Älskar denna skola, så glad att Elliott hamnat just där.
Fin liten läshörna
Med adventskalender ovanför
Röntgenbilder, tungor och smaker :-)
Pyssel överallt...
Mera pyssel när de lärde sig om fiskar & vatten
Eleverna har gjort denna människa + tillbehör nu när de lär sig om kroppen
En liten hörna i klassrummet
Elliott som "Elf" :-)
En del av klassrummet
Där finns mycket mer! Skapade alster överallt. Elliott tycker jättemycket om att gå i skolan. Det kan jag förstå :-). Det hade jag också gjort! Synd att jag missar julfrukosten, då jag är bortrest. Den var jättemysig förra året.

När jag kom till jobbet var det så fint, med alla våra julstjärnor och juleljus och julgranar. Och så började jag med att göra en espresso (körsbärssmak) med grädde i. Så gott!
Espresso vid skrivbordet

Inga kommentarer: