fredag, augusti 19, 2016

En veckas blandat


måndag 8/8
Jobbade. Efter jobbet åkte jag hem och Joakim kom dit snart efter. Vi åt matjessill till middag. Enkelt och gott. Jag var väldigt sugen på det.

tisdag 9/8
Jobbade som vanligt och på lunchen var det bankmöte på restaurang Namu.
Först fick vi en jättegod jordärtkockssoppa
Sen tog jag mumsig Bibimbap
Fikade med Camilla på Hollandia efter jobbet. När vi varit där ca en timme så såg vi Camillas sambo Jörgen, hehe. Det visade sig att han och Josefine (deras dotter) också var där och fikade. Så de kom o satte sig med oss. Kul! Trevligt att träffa dem, det var väldigt länge sen sist.
Åkte hem o Joakim var redan där. Elliott kom efter en liten stund och jag lagade pasta med ostsås o bacon + tomatsås till middag. Elliotts önskemål. Det blev gott! Elliott sov hos mig.

onsdag 10/8
Lunchade med mamma på sushistället. Det var gott och trevligt.
Sushi
Vi gick till Cubus på lunchen o mamma visade mig en riktigt mysig pyjamas med varmt o skönt lurvigt tyg. Provade den o såg ut som en michelingubbe, hehe. Men den verkade väldigt varm o skön, synd att jag såg så tokig ut i den. Fick en fin kjol som jag blev väldigt glad för.
Det blev pizza med Elliott o Joakim på kvällen, vi orkade inte laga någon mat.

torsdag 11/8
Lunchade med kontoret på Syriska restaurangen då VDn var på besök.
Joakim och jag möttes upp utanför jobbet och åkte hem till Åsa o Jörgen. Där fick vi träffa finaste valpen och kattungen för första gången! Såååå himla söta! Och Dixie var så glad och rolig!
Åsa var själv hemma och vi satte oss i solen och pratade. Så skönt att få vara ute och skönt att det var sol, även fast regnet hängde i luften. Jörgen kom hem och hade med sig mumsiga ostar o salami och de dukade fram alla gotter o vi satt på trädäcket och mumsade i oss. Gott o mysigt!
Hundbus, jag tog bara suddiga o dåliga foton tyvärr...
Dixie hos husse
fredag 12/8
Joakim, Elliott o jag började dagen på Espressohouse.
Elliott med sin frukost
Elliott fick sin ägg o kaviarmacka & scones. Jag o Joakim tog kaffe. Joakim åkte hem, Elliott hängde med mig till kontoret och oj vad han hjälpte till. Han sorterade upp alla mina verifikationer i olika högar. På bilden har han bara några högar, men det blev över 12 stycken och han hade sorterat allt rätt :-D. Sötnosen.
I sorteringstagen
Sen satt han i soffan o spelade ipad, eller på Michaels kontorsrum o spelade dator. Så han hade det bra. Michael hämtade honom efter lunch och jag jobbade vidare. På kvällen kom Joakim hem till mig och vi hade fredagsmys med chips o dippa. Såg en bra film The Perks of Being a Wallflower.

lördag 13/8
Jättetrötta både Joakim och jag. Vi var hemma hela dagen. Jag hade slut på vaniljsocker (som vi har i iskaffet) så vi tog en vaniljstång och malde med socker i min kaffekvarn. Det blev riktigt gott vaniljsocker av det. Sen fixade vi marinad till Porchettan. Elliott var hemma med oss hela dagen och Philip kom och hit o de lekte i flera timmar. Det var skoj. Jag spelade supermario med dem en stund :-).
Joakim o jag grillade porchetta och åt det med potatisgratäng och supergod sås på ansjovis o kapris.  Vi gjorde baklava, det har jag aldrig gjort förut. Var ju ganska lätt och blev hur gott som helst. Vi gjorde den på mandel o cashewnötter. Och så hade vi citron i sockerlagen så de blev väldigt syrliga och inte bara söta.


Mums mums! Sen slappade vi och hade filmkväll med Elliott. Blev även lite chips.

söndag 14/8
Trötta även denna dag.... Joakim åkte hem till sig och jag tog tag i att fixa på balkongen och dammsuga under soffan där jag inte kommer åt utan att dra undan hela soffan och så dammsög jag resten av lägenheten och våttorkade golven. Jag åt rester från gårdagen till middag, jättegott!
Mango slappade
Sen var klockan massor och jag hade inte hunnit hälften av vad jag egentligen hade tänkt mig. Men jag duschade och gick o sa godnatt till Elliott och sen åkte jag hem till Joakim där vi åt lite salami, buffelmozzarella o oliver.

måndag 15/8
Fick ont i huvudet på natten och det vill inte släppa. Har ont fast jag tagit tabletter. Ska beställa tid hos kiropraktorn som fick bort det förra gången. Jättelängesen jag hade ont i huvudet. Trött som attan för jag kunde inte sova så bra eftersom jag hade ont i huvudet...


tisdag 16/8
Jobbade på kontoret och fick undan mycket. Var hos kirporaktorn som inte lyckades få bort min värk men klämde o masserade och sa att mina nackmuskler och ryggmuskler är väldigt spända och han tror att det kan bli bättre efter nästa gång. Han lyckades i alla fall knäcka loss något i nacken som gjorde att jag kunde vrida mycket bättre på huvudet, så det var ju nice :-). I väntrummet läste jag i en bok om kärringråd, en bok jag tittat i innan och vill ha, men den är slut på förlaget. Så jag tog en massa foton på tipssidorna, så jag ska studera dem sen. Se om det finns något jag kan testa.

Åkte hem på seneftermiddagen och var slut o trött, men jobbade lite mer hemifrån. Joakim kom hem till mig på kvällen och vi gjorde lite potatismos och åt falukorvsrester sen gårdagen.
Vi åt av baklavan som vi bakade i lördags och den var ännu godare nu när den saftat till sig.

onsdag 16/8
Till frukost delade vi på den sista baklavan o drack en iskaffe :-). Sen jobbade jag hemma en stund på morgonen, tog äntligen tag i en uppgift som legat sen årsbokslutet i januari... Så det var ju bra!
Sen åkte jag och köpte kräftor till jobbet, vi ska ha kräftskiva på fredag. Åkte hem till mina föräldrar som hade hämtat Elliott på skolan. Mamma hade bandage om tummen, hon hade skurit sig :-O.
Vi åt tacos till middag, det var hur gott som helst! Mysigt!

torsdag 17/8
Oj oj, vaknade med ont i huvudet och sovit dåligt och mådde inte bra... Gick till kontoret o jobbade men åkte hem sen efter lunch och la mig och gjorde en meditation och efter den mådde jag mycket bättre. Det värsta släppte. Så det var himla skönt! Jobbade lite till och sen kom Joakim och jag åkte och hämtade Elliott på skolan. Det blev stekt ris till middag och det var hur gott som helst. Elliott fick kycklinglår med ris.
Mangos o Sweets favoritplats i sovrummet när man bäddat av sängen :-)

Inga kommentarer: