fredag, mars 04, 2016

Skridskoåkning

Idag har jag åkt skridskor för första gången sen jag var tonåring. Det var lite läskigt först, tyckte det var väldigt halt! Men sen gick det bättre och bättre och så kul det var!
Redo för skridskoåkning
Jag hängde med Elliotts klass till ishallen, så det var därför jag fick åka lite. Gud vad jag frös om tårna! Minns att man brukade det när man åkte skridskor. Men det var så roligt! Och kul att åka med Elliott, vi åkte fram och tillbaka och hit och dit och åkte slalom mellan några små gummidäck som barnen lagt ut.


Jag åkte även buss med dem till ishallen och det var också kul! Alla barnen är så himla gulliga.
Vi väntar på bussen, Elliott har sin "fotomin". Söt <3 i="">
Jag är trött idag, har varit trött hela dagen. Sov som en kratta i natt. Efter skridskoåkningen åkte jag till jobbet. Lunchade på Beebar med Michael. Det var lammfärsbullar denna dag. På jobbet bokade jag hur många finska fakturor som helst och skrev ut dem och skickade. Skönt att äntligen ha fått det gjort! Åkte och hämtade Elliott och Philip på skolan och sen hem och fortsatte att jobba. Det blev pizza till middag och sen filmtittande med Elliott & Philip hemma hos Michael. Elliott sover hos mig idag, så när Philip gick hem gick Elliott o jag hem till mig. Och nu ska vi nanna.

Igår var det väldigt mycket på jobbet, det skriver jag ju alltid, men för varje dag känns det som att det blir mer och mer... Tidningen Nära var på kontoret och intervjuade chefen. Större delen av dagen hade jag möte gällande årsbokslutet. Jag åt bakad potatis till lunch.

Mina föräldrar hade hämtat Elliott på skolan och jag åkte dit efter jobbet. Det var trevligt som alltid! Elliott gjorde sin matteläxa, de har så roliga uppgifter. Vi bjöds på fisksoppa och musslor och det var supergott! Vi pratade och åt och tiden gick alldeles för fort och det var dags att åka hem. På hemvägen i bilen sa Elliott att han är så glad för att mormor och morfar är så snälla, att han tycker så mycket om dem :-). Gullunge. Joakim kom med tåget precis när vi körde hem så vi plockade upp honom på vägen. När vi var kom hem så stod pappa vid parkeringen, jag hade glömt Elliotts matteläxa. Så han kom och lämnade den till, så snällt.
Elliott sov hos Michael. En i kollektivet kom hem till mig och betalade sin hyra kontant. Det är man ju inte precis van vid :-).

På vägen hem häromdagen så var det en på tåget som ritat på sin dator. Kul tyckte jag :-D.

Roligt!

Inga kommentarer: