tisdag, mars 01, 2016

Jobbar hemifrån

Idag jobbar jag hemifrån och det uppskattar jag mycket. Men oj vad det är mycket att göra idag och nu är klockan redan kvart över två... Tiden bara flyger iväg. Fast försäljningen gick i och för sig ovanligt snabbt idag, det är jag tacksam för! Den ska ju alltid fixas den 1:e i månaden.

Tänk att det redan är mars månad. Det betyder ju att det snart är vår! Så himla skönt det ska bli. Längtar efter lite vårblommor och solen. Saknar att ha trädgård och se små vårtecken i rabatterna. Det är först nu som jag saknar hus och trädgård igen. Innan var det mest skönt att bo i lägenhet och inte ha någon trädgård att tänka på. Men trädgården är ju också vilsam och det är skönt att rensa i rabatter och planera och fixa. Så det saknar jag mycket för tillfället.. säkert för att det är vår snart :-)

Lyssnar på Playgroundmusik och det är ju riktigt mycket bra vi har släppt på sistone. Roligt! Skönt att uppdatera sig lite också.

Mango är sur, vet inte vad det är med honom. Han har varit det ett tag. Sweet är däremot gosigare och mysigare än någonsin. Mango får jag knappt klappa på. Och han är missnöjd med maten. Åsa säger att det kan vara som han är mars-kattig, hehe. Hoppas det! Han vill ut på balkongen hela tiden och står och piper vid dörren.

Jag har hittat en juice som är riktigt god! Har inte fått ont i magen av den heller, det får jag annars ofta av juice. Oavsett sort. Denna smakar mycket ingefära och är inte söt. Mumsig!
Mycket god juice!


Nä nu ska jag återgå till att göra utbetalningsförslag för det finska bolag som vi tagit över bokföringen för och som jag håller på att starta upp och reda ut... Det tar mycket tid och jag hoppas kunna lämna över det till någon annan så småningom.

Längtar också tills jag inte längre ska sköta bokföringen i kollektivet. Vi har årsmöte i slutet på mars, så efter det hoppas jag att jag ska slippa ta hand om det. Det är roligt men jag har inte tid för det, den tid jag lägger på det kan jag ha bättre användning för :-). Ingen vill ta över denna post i styrelsen så därför har jag rekommenderat att vi anlitar en konsult och betalar för tjänsten istället. Så jag hoppas det blir ett sådant beslut.

Nu ringde de från hyresvärden och ska äntligen komma och fixa min belysning i garderoben! Så glad jag blir! Vilken tur att jag jobbar hemifrån idag så de kan komma meddetsamma :-D.

Inga kommentarer: