måndag, januari 18, 2016

En vecka som både varit bra och jobbig

Ojojoj, tiden går så fort och jag hinner inte alls med. Det händer så mycket hela tiden och dagarna bara rusar iväg. Minns inte allt jag gjort under veckan så det blir en liten lätt summering och jag hoppas vara lite bättre på daglig uppdatering framöver...

Måndag: 
Det var första dagen på nya kontoret och vi packade upp och gjorde fint på våra rum. Det är så mysigt att jobba i dessa nya fräscha lokaler! Väldigt roligt! Vi lunchade tillsammans hela kontoret. Trevligt! Vi packade upp jättemycket denna dag så nästan alla kom iordning.
Hur söt är Mango då? Väntar ivrigt på mig när jag kommer hem
Tisdag:
Var på mammografi på förmiddagen och sen gick jag till kontoret. Mitt rum har blivit så bra och det är så roligt att jobba på detta fina kontor där vi ser varandra hela tiden :-D. Alla sitter typ runt lunchbordet/köket. Så himla mysigt! Trivs super!
Michael och jag testade en mexikansk buffé på lunchen och det var gott! Så dit kommer jag att gå fler gånger!

Onsdag:
Lunchade med mamma och vi gick till Miss Asia och det var jättegott och trevligt! Mamma hängde med upp på kontoret efteråt och tyckte att det var fint :-).

Torsdag:
Mina föräldrar hämtade Elliott efter skolan och jag åkte dit när jag jobbat klart, hade mycket att göra så blev lite sen... plus att jag köpte lite blommor och fick stå i kö i evigheter :-). Fick min favoriträtt räkgryta med ris och det var supergott! Mamma friterade camenbert och persilja också och fast jag var så mätt åt jag massor, så himla gott! Elliott var lite varm tyckte jag men tänkte inte så mycket mer på det. Han sov hos Michael och jag åkte till Joakim.

Fredag:
Dagens plan var att jobba på för fullt, Daniel Miller från Mute skulle komma till jobbet och spela lite skivor och presentera nyheter. Elliott skulle ha fredagsmys med Philip. Men så blev det inte. Elliott hade feber och ont i halsen. Själv hade jag en läskig huvudvärk som inte liknade någon jag haft förut. Den kom så fort jag ansträngde mig och pulserade i bakhuvudet på ett smärtsamt och obehagligt sätt. Så jag ringde o sjukanmälde Elliott och sen ringde jag sjukvårdsupplysningen för egen del och de ville jag skulle gå till läkaren och det slutade med att jag fick remiss till akuten. För den typen av huvudvärk som jag hade måste undersökas och vissa saker uteslutas.

Mina föräldrar passade Elliott och Michael körde mig till akuten. Där blev jag CT röntgad, kontraströntgad och så tog de benmärgsprov. Det var inte roligt alls... jag var på akuten från 10.30 till 21.00. Min mobil laddade ur och Michael var snäll och kom förbi med min dator och en laddare vid halv två tiden. De tog en massa blodprov på mig och jag fick vänta hur länge som helst mest hela tiden. Jag hade varken ätit eller druckit och fick inte göra det heller. När de inte lyckades hitta benmärgsvätska vid första stickförsöke grävde de runt och hade sig då började jag böla. Fick inga huvudvärkstabletter heller så det var ju också jättejobbigt. En annan läkare fick komma in och gav en ny spruta med bedövning och sen stack de på ett nytt ställe och då träffade han några nerver så mitt ben flög upp och det gjorde jätteont... Så då började jag böla igen. Det var ett himla bölande, hehe. Det var nog mest för att jag var både hungrig och trött.

Klockan 19 fick jag äntligen lov att äta och dricka. Så då tog jag en knäckemacka ur automaten. Precis när jag gick för att sätta mig för att äta den ville de ta ännu ett blodprov. Suck! Då kunde sköterskan inte hitta rätt och stack mig tre gånger och då började jag gråta igen. Så fick en annan sköterska försöka och hon lyckades meddetsamma, puh! Sen åt jag min knäckemacka och väntade på svar resten av kvällen. Allt såg bra ut tack och lov så det var ju skönt. Sen har jag inte mindre ont i huvudet för det tyvärr. Det är ganska säkert så att mina nackmuskler är så spända att de vid ansträngning klämmer åt mina blodkärl och ger förträngning som gör att det gör så ont. Och det jag kan göra är att gå till sjukgymnast och försöka lösa upp spänningarna i nacken och ta smärtstillande som inte hjälper så himla mycket. Är det inte det ena så är det det andra... Joakim kom och mötte upp mig när jag var klar och vi tog tåg o buss hem till mig. Jag var så utmattad efter denna dag att jag mest ville böla. Och jag var tvungen att ta ut min näsplopp när de skulle röntga mig i den där maskinen. Jag har inte lyckats ta ut den på flera år, men fick slita ut den med våld. Sen fick jag inte i den i näshålet igen...

Lördag:
Steg upp och åt frukost (macka med tomat o mozzarella) sen åkte Joakim hem. Michael, Elliott och jag åkte till Mobila och åt lunch på Tacobar.
Elliotts favoriträtt, nachos med köttfärs och ost
Efter det träffade jag Helene och vi gick upp till kontoret och drack lite te och pratade. Vi har inte träffats sen nyår så vi hade mycket att uppdatera oss kring :-). När jag kom hem igen hade jag fått en superfin bukett tulpaner av mamma! Älskar blommor och blev jättejätteglad! Det blev Mango också och kunde inte låta bli att äta en massa på den och sen kräkas...
Superfina buketten och en tulpansugen Mango
På kvällen var det Laibach i Köpenhamn och jag hade tänkt att gå men eftersom jag inte mådde så bra och behövde ta det lugnt så stannade jag hemma med Elliott istället. Vi åt kycklingklubbor till middag. Sen såg vi lilla Aktuellt. Det blev dags för film och Joakim kom hit och hade lördagsmys med oss. Det var trevligt! Han hade gjort en näsplopp i silver till mig, precis en sån jag ville ha! Blev jag väldigt glad för och den gick lätt att sätta i :-).

Söndag:
Camilla och Josefine kom hit och åt frukost med mig och Elliott kl 10. Det blev scones och croissanter med lite olika pålägg. Det var kul! När de hade gått hem så byggde Elliott och jag lego en lång stund. Vi spelade lite Knockback madness också. Michael var och hämtade en jättefin Greyhound som han har köpt. Den är sjukt söt och verkar väldigt, väldigt lugn och trevlig. De kom hem just när jag skulle gå till kulturmöte i kollektivet så Elliott gick över till Michael då. 
Jag var i möte i över 1,5 timme och under mötet (där jag skrev protokollet) fixade jag lite med Boaktivs budget också. Sen gick jag över till Michael och hälsade på hunden och sa hejdå till Elliott. 
En sån sötnosvovve!
Åkte hem till Joakim. Han hade lagat hummersoppa med smördegsostpinnar till och det var så himla gott! Sen hade han gjort Tonkatsu som vi åt till middag. Mumsigt värre.
Hummersoppa
Tonkatsu
Vi var båda helt slut så vi bara slappade och la oss tidigt och jag sov ovanligt bra trots ont i huvudet/nacken. 

Måndag:
Åkte hem och skjutsade Elliott till skolan. Philip hade saknat honom och de blev jätteglada att träffas. Sen åkte jag till jobbet och skrapade bilen i vårt supertrånga garage :-(. Sen var det sjukt mycket att göra och jag hade ont i huvudet och vi hade måndagsmöte och ekomöte och vi ligger jättemycket efter och jag blev alldeles stressad. Åkte iväg för att ta cellprov (3 år sen sist och kallad) och det är ju inte det roligaste som finns, men det gick bra och sen fortsatte jag att jobba men hann inte alls  så mycket som jag ville. Philips mamma hämtade Elliott och skjutsade dem till Michael där de skulle leka. Jag köpte pizza på hemvägen och tog med dit och Philip jublade över att han fick Vesuvio :-). Vi andra åt salami extra, en klar favorit och det var mumsigt! Klockan var närmar halv sju när jag kom på att jag skulle ha lämnat bokföringen till revisorn kl 17. Så jag fick ringa henne och be om ursäkt och så gå hem och packa ihop alla grejorna och åka iväg med det till henne. 

Elliott och Philip lekte hela kvällen och Elliott skulle sova hos Michael och vovven så jag gick hem och jobbade och har jobbat hela kvällen tills nu och känner mig alldeles yr så ska snart gå och sova. 
Hoppas på att få det lugnare resten av veckan och att jag slipper fler läkarbesök samt att jag blir avslappnad i mina stela nackmuskler. Ska försöka hitta en sjukgymnast imorgon men är så trött på att behöva springa iväg till sjukgymnaster hela tiden, det är också stressande. 

Tycker jag försöker ta det lugnt men det blir ändå mest bara stressigt hela tiden :-(. Men imorgon! 
Då ska jag ta nya tag och få det lite lugnare hoppas jag.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Men hjälp, jag blir stressad bara av att läsa! Efter en sådan hemsk fredag skulle man ju kunna tro att du bäddade ner dig och tog det lugnt under helgen...

Vi har också en sådan där hopplös blomätarkatt som inte kan låta bli mina tulpaner. Det gäller att fotografera dem innan de är alldeles söndertuggade ;)

Krya på dig!

Kattalena sa...

Tack!!!

Hehe, ja jag blir också stressad av att läsa min egen blogg... ;)
Det är nog vad jag borde gjort, lagt mig och vilat. Men jag får göra det denna helg istället :-D.

Tokiga katter som inte kan låta bli tulpaner, man tycker de borde låta bli sådant som de inte mår bra av!
Och ja, man får vara snabb med fotograferingen, hehe.