söndag, november 01, 2015

Härligt lugn helg

I lördags steg Elliott och jag upp ganska sent, även fast vi vaknade tidigt. Vi tog det lugnt innan jag gick iväg och handlade till frukost, hade inte mycket hemma. Michael kom hit och åt med oss. När vi ätit klart plockade jag undan här hemma. Fattar inte hur jag lyckas stöka ner så mycket på en vecka :-D. Katterna var på G idag. Söta.




Kvart i tolv träffade jag mamma vid Hammarspark. Vi var ute och gick en långpromenad och det var så skönt ute och så fina färger överallt. Jättemysigt!






I slutet av promenaden så kom vi till luftkastellet och där var det konstutställning! En perfekt avslutning, hehe. Så vi tittade på fina grejor och köpte vars en till varandra och sen gick vi o fikade på wienerbröd och kladdkaka :-D.

 När jag kom hem så började jag rensa i garderoben i mitt sovrum. Jag bytte ju rum med Elliott för ett bra tag sen men har inte gjort iordning sedan dess. Så det är ju verkligen på tiden. Jag har så mycket grejor överallt! Var ska man göra av alla saker? Elliott o Lenny var här hela tiden och spelade Minecraft med varandra. Framåt kvällen hämtade vi pizza och Michael kom hit o åt med oss. Sen spelade grabbarna Minecraft hela kvällen. Michael o jag tittade på "Niceville", har tänkt se den hur länge som helst men det har inte blivit av innan. Den var bra!

 Idag är det söndag och oj vad segt det var att stiga upp. Vi åt inte frukost förrän efter 09 och nu orkar jag inte ta tag i någonting, fast jag borde. Jag kollar på Så mycket bättre från igår och letar bilder att skriva ut och sätta upp. Om någon timme ska Elliott o jag hem till en kompis och hennes barn. Jag som är så seg idag, men det blir säkert trevligt!

Förra veckan var fylld av jobb. Men jag hann även med lite akupunktur och en lunch med Helene. Så det var trevligt! Och i torsdags slutade jag lite tidigare på jobbet och försökte hitta en vinterjacka på Emporia. Men hittade inget. Kollektiva middagen i fredags var jättegod och rolig! Hade finfint bordssällskap och vi åt kyckling med sås och klyftpotatis. Så himla gott! Sen på kvällen såg vi en konstig film som hette "Coherence".

Inga kommentarer: