fredag, oktober 16, 2015

Jobberi jobbare och så har det gått en vecka igen

På söndagseftermiddagen tittade mina föräldrar in. De hade varit i småland. De hade med sig mumsiga getostar och vi pratade och fikade på lite olika goda små delikatesser. De tackade nej till att äta middag med oss och åkte hem efter fikastunden. Det var skoj att de hälsade på!

I måndags efter måndagsmötet satt jag och frös på kontorsrummet. De målade mina fönster och rutorna var öppna typ hela tiden och det luktade målarfärg. Så efter en lunch med Michael på Beebar så åkte jag hem och jobbade hemifrån resten av dagen. När jag jobbat klart så följde jag med Elliott till gymnastiken, (den med bara tjejer.) Nu var Elliott beredd och tyckte att det var jätteroligt. Dessutom var det 3 pojkar med denna gång :-). Efteråt åkte vi hem till Michael och åt varma mackor. Ashley och Lenny var också med och åt. Elliott sov hos mig.

På tisdagen jobbade jag också som vanligt, nu är det årsbokslut för ena bolaget och fullt upp. 
Jag jobbade tills det var dags att gå på meditationen och hann bara precis hem om och ge katterna mat och tömma kattlådan. Elliott hade lekt med sin kompis Philip, de lekte både där och hos Michael. Meditationen var superbra som vanligt och fikan mycket god. Elliott sov inte när jag kom hem så jag hann in och pussa honom godnatt.
Sweet sov hos mig
 Igår var det onsdag och jag jobbade på kontoret tills det var dags att hämta Elliott. Han och kompisen Noa ville leka så han fick följa med oss hem. De lekte tills det var dags för middag och jag passade på att jobba undan lite. Vi åt i matsalen. Sen var Elliott och jag hemma o la pussel (som Elliott fick av mina föräldrar på söndagen) och sen gjorde Elliott och jag äppelpaj som vi fikade på.
Pusselbygge
Innan vi gick och la oss lyssnade vi på musik o dansade. Vi ska försöka göra det varje dag när han är här. Så att jag får röra på mig lite :-D.

På torsdagen jobbade jag både på kontoret och sen hemifrån. Har mycket koncentrationsjobb också så det är skönt att jobba hemma och katterna blir glada :-). När jag hade jobbat klart för dagen åkte jag hem till mina föräldrar där en strålande glad Elliott mötte mig. Han spelade kort med pappa och mamma och jag satte oss i köket. Vi fick tryffelsalami (som tog slut på två sekunder när jag och Elliott åt, det är bara vi som tycker om den :-D). Vi åt jättegod torsk med täcke och på spenat, pepparrotssås, potatismos och kantareller. Jag blev så mätt så jag nästan inte orkade äta den goda tiramisun som vi fick till efterrätt! Men gott var det! Och vi pratade om drömmar, Elliott berättade om massor av drömmar som han drömt. Spännande. Både Elliott och jag har vaknat flera gånger med sömnparalys, men det har tydligen inte alla? Det trodde jag :-D. Vi åkte hem när det var läggdags och Elliott sov hos Michael.

Idag är det fredag och jag har jobbat hemifrån med Sweet liggandes intill (på skrivbordet).
Sweet jobbar
Sen hämtade jag Elliott på skolan när jag jobbat klart, han spelade Uno och jag satt med medan han spelade klart och sen åkte vi till Emporia och letade present till Nea som vi ska på kalas till på söndag. Vi blev klara precis lagom tills det var mat i matsalen. Det var gott, speciellt efterrätten som var mintpäron med vispgrädde o glass!
Efter maten var det dags för filmfredag och chipsmys. Ashley var också med och vi var hos Michael och tittade på en film, eller musikalfilm (Annie).

Inga kommentarer: