tisdag, oktober 20, 2015

Helg, kalas och kroki

I lördags så var Helene och och jag på kroki-kurs. Det var så kul! Jag har aldrig varit på det förut. Kvinnan som stod modell höll positionen typ 2 min och så skulle man hinna rita och fånga hennes linjer. Sen var det vissa poser i 8 eller 10 minuter. Tiden flög och vi ritade så snabbt vi kunde. Kursen varade 3 timmar inklusive en liten kaffepaus. Jag fattar inte hur man orkar/vågar/pallar vara krokimodell??? Jag skulle ALDRIG velat vara det, inte ens om jag fick supermycket betalt. Men jag är glad att någon annan vill vara det så jag kunde få vara med på denna kursen. För det var verkligen kul! :-D

När jag kom hem så kom Elliott hem till mig och vi gjorde iordning kort och oss själva inför kvällens firande. Sen åkte vi till Rådhuskällaren där vi mötte upp mina föräldrar, Annika, Rolf, Olle och födelsedagsgrisen Berit som fyllde 70 år. Det var himla trevligt och hur gott som helst! Efteråt åkte vi hem till mina föräldrar och mamma hade gjort supergod tårta! 
Den goda tårtan
Vi sjöng för Berit och hon fick presenter. Elliott fick både godis och chips och var hur nöjd o glad som helst! Jag åt också chips såklart, hehe. När vi kom hem så ville Elliott sova hos Michael och det fick han såklart.

Fontänen utanför Rådhuset var väldigt fin på kvällen
På söndagen åt jag frukost med Elliott o Michael. Sen var jag hemma och dammsög och plockade undan. Vi hade matmöte i kollektivet och sen satte jag på Så mycket bättre på TVn när jag kom hem. Elliott kom över till mig och vi fortsatte att titta. Det knackade på dörren och det var mamma och Berit som kom för att hälsa på oss o katterna. Det var kul! Vi beställde pizza och Michael kom också över och åt med oss. Mamma och Berit åkte hem när deras parkeringstid gått ut och Elliott och jag spelade Minecraft på vars en dator (med varandra). Plötsligt var det dags att åka på kalas för att fira Neas femårsdag. På vägen dit åkte vi in om Emporia och hämtade ballonger till Nea, de var beställda i förväg av Catta så vi skulle bara ta med dem till dem. 

Vi kom hem till Catta och där var det fullt hus. Cattafamiljen hade kommit hem bara en timme innan alla gäster dök upp. Men Cattas mamma hade städat och fixat lite innan. Sen fick vi alla hjälpa till att göra snittar och det var roligt att sitta i köket och pyssla med personer jag inte känner så bra :-). Elliott var glad då det var 7 andra barn där. Och de åt popkorn och lekte och sen fick de mat och vi vuxna åt godasnittar bla med vispad brie och fikonmarmelad. Efteråt var det kaffe och tårta. Det var även en supergod ananaspaj till efterrätt. Den har jag just fått receptet på! 

Eftersom det var söndag och barnkalas blev det inte så sent. Elliott sov hos mig. 

På måndagen var det jobb och måndagsmöte och ekomöte där vi också spelade Playgroundmusik, vilket är skoj! Efter jobbet handlade vi till kollektiva matlagningen och sen förberedde jag i köket medan Michael hämtade barnen. Sen åkte Elliott och jag iväg på gymnastiken medan Michael fixade klart kollektiva maten. Den blev väldigt god och till och med Elliott tyckte om den, hehe. Elliott sov hos mig. 
Elliott på gymnastik

I dag gjorde vi klart bokslutet i Danmark, det känns fint! Jag hade telefonmöte på eftermiddagen och när det var klart så åkte jag hem till mina föräldrar som hade hämtat Elliott på skolan. Det var rena fredagsfesten med musslor och krabba! Hur gott som helst! 
Mums!
Så vi hade en riktigt mysig kväll och middag och innan vi åkte hem tittade vi på Skavlan, det med Lars Winnerbäck. Det var bra! Det hängde sig mitt i och sen behövde vi åka hem då Elliott skulle sova. Han sov hos Michael och jag gick hem och tittade klart på Skavlan och det var ett roligt avsnitt :-)

Åsa är så kreativ och pysslig och gör en massa fina armband. Jag tog en bild på hennes halloweenarmband. Hur fint som helst! Jag vill också kunna göra armband, men det verkar alldeles för svårt för mig. 
Det fina armbandet, jag är så imponerad

Inga kommentarer: