tisdag, september 08, 2015

Massage, Jägers, bio, katt på loftgången mm

I lördags vaknade Elliott o jag ganska tidigt. Vi åt frukost och strax före kl 10 åkte jag iväg för att testa massage på CJ Health clinic. Först fick man fotbad med lite scrub och sen var det helkroppsmassage. Den gjorde lite ont emellanåt men det kändes bra att gå igenom alla muskler i kroppen.
Efter massagen fick jag te o kaka
Jag kom hem och gick över till Michael och Elliott och mumsade i mig lite makaroner med ost. Elliott åkte hem till sin kompis Alexander och lekte. Jag tvättade och pysslade lite hemma. Jag satte upp den här fina kossan som jag fått av mamma.
Tjusig ko på väggen
På eftermiddagen åkte jag hem till mina föräldrar och klippte pappa. När jag var klar åkte mamma och jag till Jägers där Annika och Rolf fixat platser åt oss. Det var mycket att provsmaka på denna dag. Det var skoj! Vi vann ingenting på hästarna, men det var roligt ändå! Vi åkte hem innan de sista två loppen, de skulle visas på TV på kvällen. Jag var hemma strax före 19. Vi tittade på film hemma hos mig, Elliott, Michael och jag. Vi mumsade lite chips och ostbågar också. Elliott sov hos mig.

På söndagen klippte jag Michael och Elliott. Sen hade vi matmöte i kollektivet. Michael, Elliott, Ashley och jag åkte iväg för att se på bio "Insidan ut". Vi hade tänkt oss 3D kl 11.30 men så bestämde vi oss för icke-3D versionen istället och den gick inte förrän 12.50 så vi gick och åt lunch på Noodle market innan bion. Filmen var ganska söt men emellanåt var den liiite seg, nästan så att jag somnade :-). Barnen verkade dock tycka om den och somnade inte. Efteråt körde vi hemåt. Jag hoppade av på Emporia och gick in på New Yorker och handlade tights. Sen tog jag bussen hem. Jag hade på ljudbok och det är så bra! Jag läser och läser. Har läst 41 böcker i år. Det är ju helt fantastiskt! Hemma fixade jag i sovrummet och Elliott och jag hade lite disco till "Les Rita Mitsouko" och sen gick vi och la oss.

I måndags var det skola och skolbuss igen. Det funkar fint med skolbussen.
Väntar på bussen
Jag åkte hem från jobbet vid 15.30 och sen lagade Inga, Michael och jag mat nere i kollektivet. Vi gjorde köttfärspaj med fetaost och oliver. Det blev väldigt gott och var roligt! Jag var lite nervös innan, för det var längesen vi lagade kollektivmat senast, men när vi väl började laga så gick allt så himla smidigt. Alla verkade nöjda och belåtna med maten.

Katterna har varit väldigt gosiga, speciellt Sweet.
Gillar att bli kliad på magen
Sover gott bredvid mig i soffan
När jag går på toa kommer Sweet o lägger sig bredvid
Katterna busar också lite med varandra
Mango sitter och är fin!
Oooups! Jag hörde just ett jamande utifrån loftgången, det lät som Mango. Tittade ut men såg inget. Så jag ropade och letade i lägenheten men hittade honom inte någonstans? Så gick jag ut på loftgången och ropade och där gick Mango lugnt omkring :-D. Som tur var hade jag inte några problem med att fånga in honom. Hehe. Tur att jag hörde honom! Han måste ha smitit ut när Elliott kom över och sa godnatt och jag hade dörren öppen för att vinka när han gick hem till Michael igen.
Mango - rymmaren!

Inga kommentarer: