söndag, augusti 09, 2015

Tosselilla o helgen

I torsdags åkte Elliott, pappa o jag till Tosselilla. När vi kom fram mötte vi upp Uffe, Martin, Frej och Tor. Vi hade en riktigt fin dag! Det var strålande sol och hur varmt som helst. Vi började med picknick vid badlandet där Elliott åkte vattenrutschkanor och en gång på däcket i den större rutschkanan. Det var väldigt långa köer. Vi hade med oss pasta och lite tillbehör så det blev en god pastasallad. Sen gick vi och åkte bumperbåtar och där fick jag en brännblåsa på benet av motorn, men den gjorde inte så ont som tur var. Det studsades på studsmattor och slogs volter.
Uffes hoppar volter, Elliotts kom inte med på bild
Elliott matade en get.

Alla banorna i Tarzanstigen prövades.
klättervägg på Tarzanstigen
Sen spelade vi minigolf och efter det körde vi flera rundor radiobilar. Jätteroligt tyckte jag!
Kör radiobil
Vi avslutade med glass till alla utom Elliott som ville ha sockervadd och fick det istället.
Fin påfågel vid minigolfbanan
Det var en mysig dag! Vi var inte hemma förrän vid 21 så det var en riktig heldag :-).

På fredagen tog vi en riktigt lugn dag Elliott och jag. Vi var hemma och slappade mest hela dagen. Vi åt kronärtskockor med smör till lunch (o pasta med ost o baconsås).
Avätna kronärtskocksblad
På kvällen efter maten så åkte Elliott o Michael till Pildammarna och tittade på Bröderna Lindgren o träffade Elliotts kompis Alex o hans familj. Jag orkade inte utan stannade hemma och tog det lugnt. När de kom tillbaka så tittade vi på två kortfilmer och åt lite snacks. Elliott sov hos mig.


På lördagen vaknade Elliott o jag hur sent som helst! Vi var inte uppe förrän vid halv tio. Vi har verkligen ändrat vanor här detta sommarlov! Vi gick ner till Annestadsdagen vid 13-tiden. Där var det ponnyridning, ansiktsmålning, gratis saft & bullar, gratis korv o kebab samt tipsrunda med priser (glass o godispåse). Vi träffade Erik-familjen och Ida och en hel del andra. Jag slappade på balkongen med katterna.
Sweet har sin egen stil...
Han låg också i solstolen som jag hade fötterna på
Elliott lekte med Ashley resten av dagen och hon åt middag med oss. Jag känner att jag rör på mig alldeles för lite och sitter alldeles för mycket så på kvällen gick vi en kvällsrunda. Jag har sagt till Elliott att vi ska försöka gå en runda varje kväll. Denna kväll gick Michael med och tog oss på en långpromenad genom vete- och rågfälten.
Vilopaus
På väg hemåt
Finns det hinder ska de hoppas från 
Studerar blommor
Dessa luktade inte gott
Tistlar
Idag är det söndag och nu har jag bara en veckas semester kvar! Oj så fort tiden går även när man är ledig. Jag jobbade lite på morgonen, inte bara med PGM utan även lite BoAktiv. Ska bli skönt att slippa det nästa år! När jag var klar cyklade vi till Holma med ett litet lunchstopp på Emporia.
Holmas lekplats är stor och Elliott gillar den. Det var en lång cykeltur och hemvägen gick genom skumpig terräng, en väg jag aldrig cyklat förut. För att det inte skulle vara så många uppförsbackar, men jag vet inte om den var så mycket bättre för Elliott :-). Däremot var den betydligt finare då man cyklar genom naturen med dammar och vilda växter.

Nu är det snart dags för mat och jag frostar av frysen så det har blivit en frysrensning. Det blir grillade pilgrimsmusslor, räkor och lax idag.


Inga kommentarer: