torsdag, augusti 06, 2015

Semester!!!

I söndags tog Michael, Elliott o jag en liten tur till Limhamns hamnfest för att äta lunch. Där sprang vi på mamma, vilket var lustigt eftersom vi tänkte åka dit efteråt o Michael bla skulle titta på en grej med nätverket där. Vi gick tillsammans och kom till mussel-stället där Elliott o mamma beställde goda musslor, Michael beställde thai och jag som inte var så hungrig åt wienerbröd som mamma hade med sig :-). Det var fint väder och skönt att sitta ute o äta. Elliott fick klättra på klättertornet efteråt.
Kungen på tornet :-)
Innan vi åkte hem till mina föräldrar tog vi en glass-paus i en kiosk. Där träffade vi Michaels kusin och han o hans familj hade just tagit en helikoptertur. Det hade jag aldrig vågat! När vi kom hem till mina föräldrar så hade pappa hade köpt två bakelser, jag åt prinsesstårtsbakelse och den var mumsig! Det var bara jag o pappa som ville ha kaka :-). Michael fixade det han skulle och sen tog han en promenad hem till sig, det är en rätt lång väg att gå men det tycker han om. Elliott och jag stannade kvar hos mina föräldrar och tittade på foton och filmer på TVn (via mammas och min mobil). Det var roligt! Jag ska försöka få alla mina filmer till iCloud så småningom. Tyvärr är de flesta av mina filmer lite väl korta, typ 8-12 sekunder :-D.

Vi åkte hem vid halvsjutiden och på vägen hem handlade vi på Malmborgs i Limhamn. Där var pappa också och handlade märkte vi efter en stund, hehe. Han måste åkt dit precis efter oss.
Vi kom hem och gjorde wraps med lövbiffsstrimlor (kryddade med vitlök o soja), halloumi, sallad, majs, tomat, gurka och lite annat till. Michael kom över och åt med oss. Mycket gott blev det.

 På måndagen hade Elliott o jag sovmorgon. Jag jobbade lite hemifrån och Elliott och jag tog det lugnt o spelade lite ubongo och så efter frukosten. När det var dags för lunch mötte vi upp Michael och åkte till Mobila och åt på taco-restaurangen. Mätta o belåtna åkte vi till jobbet. Jag jobbade och Elliott satte in skivor i min bokhylla. Sen spelade han spel på datorn. Michael o Elliott åkte hem. Jag jobbade på och blev nästan klar, i alla fall blev jag klar med det som gick att göra. Sen skyndade jag iväg till ölcafeet. Där hade jag en trevlig kväll med Camilla o Jonas. Jag åt bakad potatis och så fick jag en jättefin födelsedagspresent i efterskott. Ett helt kit med hudvårdsgrejor från Rituals. Luktade mycket gott gjorde de! Jag fick även en present till Elliott, han skulle egentligen följt med men det var om vi skulle åkt till Krua Thai, men där var stängt på måndagar så han stannade hemma :-). Men han packade upp presenten sen och den var finfin!
Elliotts paket när han öppnat det
Tadaaa! En godispizza, tala om lycklig påg :-D
På tisdagen vaknade jag utan huvudvärk! Äntligen! Catta, Nea, Elliott o jag åkte till Bonbonland i Danmark. Vi trodde det skulle ta lååång tid att köra dit men det tog bara lite mer än en timme. Så det var ju himla smidigt. Vi åkte med Cattas bil som är automatare och jag fick köra. Jag älskar att köra och avskyr att åka så det var ju toppen tyckte jag :-D. Catta som är så bra på att ha med sig finurliga saker, hade med en hopfällbar vagn som vi kunde ha alla grejor i.
Catta fäller upp den fiffiga picknickvagnen! 
Vi hade med oss en massa saker att fika på och Catta hade sagt att det var bra att ha med en duk, så det hade jag. När vi kommit fram och åkt karusell var båda barnen JÄTTEhungriga så då dukade vi upp vår lunch vid ett picknickbord. Catta hade med sig massor av gotter så vi fick en rejäl lunch! Där satt vi och åt och njöt i solen. Barnen smaskade i sig och sen lekte de alldeles intill.
När vi ätit och druckit te så var det karuselldags. Vi åkte flera olika och alla var roliga! Passade mig så bra den sortens karuseller som fanns där! Många köer men det gick ändå ganska snabbt.
Första karusellen vi åkte var en gaska lugn båttur, med bara ett "vattenfall"
Catta o Nea rider en tur på en häst
Cattas MEGAglass på våffla, den var helt gigantisk!
 Barnen ville åka vattenrutschkanor så det fick de göra, det låg perfekt alldeles i lä (annars blåste det en hel del) och med strålande sol.
Mycket roligt när vattnet hällts ur tunnan rakt över barnen, Elliott står i mitten :-D
Där höll de igång tills de var alldeles blåfrusna. När de torkat och blivit påklädda gick vi till forsränningen och där fikade vi ännu en gång. Nu på nötter, kex, mjukost-brie, digestivekex, frukter och kanelgifflar.
Rolig råtta

Elliott o jag cyklade på en flamingocykel högt upp över nöjesfältet

Vi åkte en skojig karusell/berg o dalbana 2 gånger
Sen åkte vi forsränning för andra gången och där hade vi tur för sen stängde stället.
Jätterolig forsränning
Vi hade tänkt se 4D bio också men det hann vi inte. Det var en hel del annat vi inte hann med heller så det är nog ett ställe vi måste besöka fler gånger! Men vi hann med en liten tåg-tur innan vi åkte hemåt igen. Bonbonland var helt klart värt ett besök. Mycket roligt ställe!

Flygplansentusiasternas place & lekplats
Catta som alltid vet en massa saker som jag inte vet, tog oss till en liten kiosk mitt ute i ingenstans. Där kunde man äta och titta på när flygplanen startar / landar (beroende på hur vinden ligger). Det var skoj! Där var dessutom en lekplats som Elliott o Nea uppskattade.

Vi satt ute och beskådade flygplan (hur sjutton kan en jumbojet lyfta, den såg ut som den körde i slowmotion innan den till slut lyckades komma upp...) och Elliott o jag delade på en spätta med remouladsås. Precis när vi ätit klart kom regnet och ovädret. Det började ösregna och vi sprang till bilen! På väg över bron såg man knappt bron, men man såg stora blixtar och det mullrade konstant! Lite läskigt men ändå coolt.

Idag sov Elliott o jag ut och sen gjorde vi frukost som vi mumsade i oss i lugn och ro. Jag gjorde några banor i hans dataspel o han byggde lego. Sen tyckte vi att vi skulle vara ute lite och Michael messade och undrade vad vi skulle ha till lunch. Jag var inte så hungrig men vi kom överens om att träffas vid Sibbarps Camping. Elliott o jag cyklade dit och det var både varmt o kallt på samma gång. De hade pizzaslice så jag o Elliott tog det. Sen spelade vi en runda minigolf. Michael åkte hem o jobbade. Jag och Elliott stannade kvar och han lekte på en stor lekplats där han hittade en kompis att leka med. Jag la mig i solen under tiden. Sen cyklade vi hemåt, körde in om Ica på vägen.
Paus i cyklandet på väg hem från Sibbarp
När vi kom hem så spelade vi lite wiii. Det är roligt nu när inte Elliott blir upprörd om man hoppar på honom eller råkar döda hans figur av misstag :-D. Nu spelar vi och det är bara skoj. Dessutom har vi ett mål, att ta alla guldmynt i alla banor så att vi kan spela alla banor i värld 9 till slut.

På kvällen var det Allsång på Kajutan och där skulle Nisse sjunga, en klasskamrat från gymnasiet (och parallellklass i grundskolan). Jag cyklade dit och där mötte jag mamma och vi satt i solen (till att börja med i alla fall) och avnjöt allsången :-). Det var en jättefin kväll! Nisse sjöng bra! Här får ni ett smakprov av O Sole Mio.

Mamma och jag slog följe en bit på vägen hem och det var trevligt. Sen cyklade jag hemåt på egen hand och när jag kommit en bit så sprang ett rådjur ut precis framför mig. De är så fina!

1 kommentar:

Anonym sa...

What's up, after reading this remarkable post i am as well delighted to
share my experience here with colleagues.