fredag, augusti 14, 2015

Finfin semester!

Oj, vad skönt det har varit med en hemmasemester. Att kunna välja vad jag vill göra dag för dag.

På måndagen hade Elliott o jag en lugn dag. Vi åkte in till stan på eftermiddagen och träffade Jonas o Camilla på Hollandia. Vi satt ute i solen och fikade. Det var trevligt! Framåt seneftermiddagen kom en från kollektivet hit och vi gick igenom halvårets bokföring. På kvällen var jag på meditation. Jättebra som alltid!

På tisdagen hade vi en hemmadag då det spöregnade ute. Det var mysigt att bara vara hemma. Jag minns inte ens vad vi hittade på....

I onsdags var Elliott, mamma och jag på tivoli i Köpenhamn. Det var perfekt väder, lite molnigt men ändå varmt. Vi tog tåget in och startade med pizzabuffé på en pizzeria bredvid stationen. Michael var inne o jobbade i Köpenhamn så han lunchade med oss innan han gick o jobbade igen.

Mamma, Elliott o jag gick in på Tivoli.
Fin scen
Vi köpte åkarmband allihop och beundrade blommor och konstverk.
Fina keramiksvampar
Jättefin välkomstskylt
Och fina glasblommor
Sen åkte vi karuseller och båtar o berg o dalbanan flera gånger :-D. Elliott åkte en typ av virvelvind med mamma, det tyckte han var jätteroligt! Jag skulle aldrig våga åka den, hehe. Så kul att mamma tycker om att åka karuseller!

Vi kastade bollar på burkar, slog på mullvadar, sköt iväg grodor, kastade bollar i djurmunnar mm. Hur roligt som helst! Vi åt churros, nachos och karamelliserade popcorn och hade en riktigt härlig dag!
Elliott vann ett piratskepp
Blomsterprakt
När vi var klara tog vi tåget hem till Malmö och var vid Hyllie kl 19. Där mötte pappa upp oss och vi gick till Jensens böfhus och åt. Det var jättegott o trevligt! Pappa hade just varit ute på tur med Uffe, Embla o Frej i flera dagar så vi fick höra lite om deras resa vilken hade varit väldigt bra.

På torsdagen tog vi det lugnt på förmiddagen och sen träffade vi Helene och åkte till sollekplatsen.
Sollekplatsen
Efter att Elliott lekt gick vi ner mot vattnet och sen tillbaka mot bilen som stod vid turning torso. Elliott skulle visa att vattnet runt torson inte var djupt och när han klev i så halkade han och hela han blev plaskblöt! Vi hade inte med något ombyte, hehe. Så han fick klä av sig och sen åkte vi till Emporia och snabbköpte ett set kläder till honom. Hade tur så det var rea och billigt. Vi åt lite lunch där och sen handlade vi på Ica. Helene åkte hem och Elliott o jag åkte hem till oss.
Michael gjorde tacos på kvällen och vi åt ute tillsammans med Ashley, Lenny, Leschelle och Donja.
Elliott sov hos mig.
Mango tycker det är dags för mat
I morse steg vi upp vid 09 (undrar hur vi ska lyckas vända det här tills han ska gå i skolan :-D). Elliott o Michael var på ett återbesök hos läkaren.
Sweet är gosig på balkongen
Riktig gosekille
När de kom tillbaka så åt vi resterna av tacos till lunch. Elliott o jag spelade lite wii och en stund senare kom moster Annika och hälsade på oss. Det var trevligt! Jag hade köpt bakelser och budapest- o prinsesstårtan var goda, sen köpte jag någon med mousse som inte var så god. Nu är Lenny här och leker med Elliott och snart är det dags att äta.


Ikväll blir det hemmakväll o fredagsmys! Det skulle ev varit kräftor hos Catta men deras uteplats var inte klar och det var den som skulle invigas så det får bli en annan gång :-)

Inga kommentarer: