lördag, juli 25, 2015

Semester!

Nu har jag semester, den började först idag lördag, för jag blev inte klar igår så jag fortsatte jobba i förmiddags :-). Ville inte stanna på kontoret hela kvällen igår.

I förrgår cyklade jag till jobbet. Efter jobb så hämtade Michael o Elliott mig och vi åkte till Krua Thai för lite kvällsmat. Jag tog en ny rätt som jag inte ätit på länge. Den var god! När vi kom hem spelade Elliott o jag wii och klarade av flera "banor" och hela värld 8. Det var skoj! Vi la oss tidigt.

Igår morse vaknade jag tidigt. Gick upp o duschade och gjorde mig klar. Sen smög jag in och la mig hos Elliott som vaknade till men ville sova mer. Min fina stora pojke, jag låg mest och tittade på honom för att han är så himla fin. Men efter en halvtimme var det dags att gå till jobbet tyckte jag, så då messade jag Michael så han kom över och var här tills Elliott steg upp. Jag tog buss o tåg till jobb.
På lunchen var jag o en kollega på Beebar. Det var jättegott o trevligt, de har himla bra salladsbuffé också. På hemvägen cyklade jag in om Lidl för att köpa salaminis men de har dem inte längre! :-(.
När jag kom hem så var vi hos Michael och åt ost o lufttorkad skinka till kvällsmat och så tittade vi på Peter Pan. Det var en väldigt konstig film... Efter filmen gick Elliott ut o lekte en stund. När han kom hem så satte jag på en film "Den gröna cykeln" som mamma gett mig tips om att se. Vi såg halva sen var klockan alldeles för mycket och vi gick o la oss. Elliott hade så mycket att prata om så vi somnade hur sent som helst.

Idag vaknade vi vid 08 och låg och drog oss en stund i sängen. Vi åt frukost och sen tog jag bussen till jobbet.
Vallmo vid busshållplatsen
 Jobbade undan det jag behövde (bara en sak kvar men den kan jag göra hemifrån, den långsiktiga likvidplanen, den hann jag inte med). Michael o Elliott kom o hämtade mig vid halv två och vi tänkte äta lunch på Rosegarden, men där var stängt. Så det blev Noodlemarket istället till Elliotts stora glädje :-D. Nu är jag hemma och Elliott o jag har suttit i soffan och läst lite.

Och så skönt att jag äntligen har semester! Så mycket som jag har att fixa här hemma! Och jag ser fram emot att göra balkongen mer kattvänlig. Plus att mina blommor behöver lite mer vatten och kärlek... lite omplanteringar också. Det blev inte så bra på balkongen detta året. Förra året var det mycket bättre, blom-mässigt.

Sen hoppas jag att Elliott och jag ska hitta på en hel del skoj också. Jag har inte så många planer än så länge. Michael har också semester denna veckan, så vi ska försöka göra lite gemensamgrejor med Elliott nästa vecka. Sånt vi vill göra allihop. Sen har jag två veckor då bara Elliott och jag har semester. Då tänkte jag kanske åka med Elliott till tivoli och lite andra små utflykter. Först hade vi tänkt att åka till småland månd-onsd. Men vädret ser inte lovande ut och det är ju tråkigt om det regnar. Så det ser inte ut som att det blir småland just nu. Vi får hitta en helg med bra väder sen istället. Om nu inte plötsligt väderleksrapporterna slår om och visar på bra väder :-).
Men blir det inte Småland så blir det Hugo Åbergs på tisdag, det är inte fy skam det heller.

Det var sol innan och då satt jag en stund på balkongen och läste ljudbok. Nu är det minsann inte sol längre, det åskar och regnar :-).
Massor av goda krusbär på min krusbärsbuske

Här ser man tydligt Sweets hjärta
Och Mango sitter som vanligt på mina blommor på balkongen...