fredag, juli 31, 2015

Experimentariet, Hugo Åbergs o tropikariet

I söndags var Elliott och jag på väg hem till mina föräldrar, precis när vi skulle gå så kom Ida. Så hon fick också följa med :-). Vi började med att åka till Malmborgs, för att köpa med något att fika på och något till Ida som inte hade ätit lunch. När vi står vid delikatessen får jag syn på mamma, hon var också där och handlade. Hehe, så lustigt att hon var just där precis när vi var på väg till dem. Hon åkte med oss hem till dem. Där hade vi en mysig eftermiddag. Mumsade i oss massa godsaker. Annika, Rolf o Olle kom också dit. Elliott, Ida och jag åkte hem framåt kvällen. Ida gick hem o åt hos sig, Elliott o jag gick hem till Michael och åt tacos. Elliott sov hos mig

 På måndagen var vi på Experimentariet i Köpenhamn. Vi började med att äta lite lunch på ett roligt matställe som ligger alldeles bredvid. Där fanns allt möjligt att välja på och det var inte speciellt dyrt. Sen gick vi in och experimenterade.
Våra huvuden på fat
Vi körde ett lagspel genom 7 olika grenar. Jätteroligt!
Vi klurade oss igenom en massa trådar
Klätterväggen var rolig
Elliott i en såpbubbla :-)
På tisdagen tog vi det lugnt hela dagen. På kvällen åkte mamma, Elliott o jag till Jägers och där hade Annika o Rolf fixat platser på caféläktaren till oss. Där satt vi och vann inte så mycket men det var roligt ändå! Elliott sov hos mig.

 På onsdagen började Elliott, Michael och jag med frukost på Ikeas brunch. Vi åkte till djuraffären och köpte sele till katterna, tänkte att jag och Elliott ska försöka gå ut med dem en dag och se vad de tycker om det :-). Sen var vi hemma och tog det lugnt. Elliott o jag spelade wii, det var skoj. Vi har sagt att vi ska spela ca 1 timme varannan dag. Det är nog alldeles lagom. Vi gjorde lammslag till middag och de blev jättegoda. Elliott älskade det så vi hade alldeles för lite :-). Han gillar dock bara köttet, inte det godaste vilket är den krispiga svålen, så den får jag :-D.
Elliott var ute o lekte på gården hela kvällen. Jag kollade massor med avsnitt av Parenthood och sen Heart of Dixie. Det var mysigt med en filmkväll :-D, det är inte ofta jag kan titta på TV en hel kväll.

Nu hade Elliott sovit hos mig två dagar i rad, så det kändes lite tomt när jag skulle nanna. Min lille påg som är en sån gosegubbe fortfarande, hoppas att det håller i sig länge till!

 Idag tog jag sovmorgon och sen åkte vi till Tropikariet i Helsingborg. Det var ett roligt ställe, litet men välfyllt!
Sååå söt!
Elliott fick klappa en bebis-krokodil




Fiskar fick nafsa på ens fingrar, kändes jätteläskigt! 

Sicken fin sjöhäst!

Maneter 
Ännu en sötnos!

Inga kommentarer: