fredag, juni 12, 2015

Kalas och avslutning

Det enda jag fotade var utebordet... men vi satt inne :-)
Kalaset för Elliott i söndags blev väldigt lyckat! Flera som tackat och sagt att deras barn haft så roligt på kalaset. Elliott själv var jättenöjd också :-). Så det var ju roligt! Vi förberedde hela förmiddagen.
Elliott och Ida hjälper till med tårtorna
Tur att det bara är två timmar man har kalas alltså. Det kom 21 barn varav två inte hade anmält sig. Vi hade ju gjort personliga godispåsar med namn på så det blev till att improvisera fram två stycken extra och det lyckades jag med tack och lov! Mamma var här och hjälpte oss och det gjorde Lennys mamma också, jättesnällt av båda! Det var himla kul att få träffa alla barnen, jag har tidigare inte riktigt fått klart för mig vilka som egentligen är vilka av Elliotts klasskamrater. Men nu har jag mycket bättre koll och de var himla gulliga allihop! Vi började med en taco-buffé och sen var det skattjakt och så avslutade vi med tårta och glass med liten godisbuffé. Mycket uppskattad.
Godisbuffé till glassen
En sak som barnen hade väldigt roligt med också var att jag tagit ner min bärbara dator och satt upp Photo Booth. Så de kunde ta bilder på sig själva som aliens och allt möjligt :-).
När kalaset var slut så åt vi vuxna lite tacos och sen städade vi klart allting. Skönt att göra det meddetsamma. Efteråt gick mamma och jag upp till mig. Moster Annika tittade också förbi och vi pratade och fikade på tårta. Det var skoj! Elliott var också med en stund. Sen var det kväll och Elliott sov hos mig.

På tisdagen var Michael på väg till Stockholm och jag skjutsade Elliott och Lenny till skolan. Sen åkte jag till kontoret. Vi var några som mötte mäklaren och en arkitekt i lokalen på gågatan. Vi mätte och diskuterade hur rummen skulle se ut. Det var skoj! Mina föräldrar hämtade Elliott och jag åkte dit när jag jobbat klart. Där var min morbror Olle och han gick en stund efter att jag kom dit. Mamma hade gjort en jättegod pastasallad som vi mumsade i oss. Vi hade en finfin kväll och när det var dags att nanna så åkte vi hem. Elliott somnade sent.

På onsdagen skjutsade jag återigen Lenny o Elliott till skolan. På jobbet var det fullt upp och på lunchen var vi på eko på Beebar. Jag hämtade Elliott o Lenny på skolan och de var hemma hos mig och vi fikade och de lekte tills det var läggdags. Lenny gick hem. Elliott och jag fixade fröknarnas presenter (från hela klassen) inför morgondagens avslutning. De blev väldigt fina och Elliott gjorde pärlfigurer till dem som vi hängde i blommorna. Michael kom hem från Stockholm och kom över och sa godnatt till Elliott som sov hos mig.

På torsdagen var det skolavslutning. Den var jättefin och förskoleklasserna sjöng "sol, vind och vatten". Jag cyklade dit, men så råkade jag låsa min cykel så jag kunde inte cykla hem. Jag har nämligen ingen cykelnyckel så jag brukar bara "låtsas" låsa den. Jaja, så kan det gå. Fröknarna blev glada för sina blommor. Efter avslutningen följde Elliott med oss till kontoret. Vi åt lunch på Noodlemarket och Elliott åt hur mycket som helst.

Efter lunchen åkte Michael hem,  Elliott och jag gick tillbaka till jobbet (Elliott ville vara där med mig). Han var så duktig och satt i soffan och spelade ipad eller så löste han korsord. Michael kom och hämtade oss strax efter fyra och vi åkte hem. Vi åt varma mackor och sen var det dags för styrelsemöte där jag presenterade resultatet för första kvartalet. Det var många diskussioner om allt möjligt och ett bra möte. Vi var klara vid åtta och då gick Elliott med Michael hem. Jag gick hem till mig och pratade i telefon och fixade lite i vardagsrummet. Egentligen hade jag tänkte kolla på TV men det hann jag inte med. Och jag la mig alldeles för sent.

Hela veckan har jag sovit hur dåligt som helst. Lagt mig för sent, vaknat mitt i natten och haft svårt att somna om. Sen har jag vaknat tidigt och inte kunnat somna om. Jag kände av det extra mycket denna fredag. Vaknade vid 05 och kunde absolut inte somna om. Steg upp och satte mig att jobba. Sen var det dags att åka till kontoret men jag gick och sa hej till Elliott först. Då var jag sjukt trött. Huvudvärk hade jag också, spänningshuvudvärk. Det var ett tag sen sist. Det kommer typ en gång i månaden eller så och brukar vara några dagar. Hur som helst så hoppades jag att det skulle gå över av sig själv.

Jag tog buss o tåg till jobbet. Jag kände mig förtjänt av en islatte o en kanelbulle till frukost. Så det köpte jag på Espresso (hade erbjudanden i appen så det blev himla billigt). Gott var det också. På jobbet hade jag ett långt telefonmöte - en utbildning i nya skanningssystemet. Vi ska ha en riktig utbildning nästa vecka men då är jag på Kreta så därför hade jag en mini-utbildning idag. Det var ju jättebra! Men ju mer jag koncentrerade mig desto mer ont fick jag i huvudet och så var jag kissnödig för jag hade inte hunnit gå innan de ringde upp mig :-D. Så jag fick be dem att bryta mötet en stund så jag kunde gå på toa och ta en treo :-). Det gick bra. Treon hjälpte dock inte mycket.

Elliott och Michael kom och vi åt lunch på Mobila (taco). Även denna lunch åt Elliott massor! Jag fick uträttat nästan alla ärenden inför resan. Så det kändes himla himla bra! Kan inte fatta att vi åker i övermorgon! Jag har packat grundpackningen, det gjorde jag för ett tag sen. Men imorgon ska jag gå igenom och se så jag har med mig allt jag behöver :-). Där är 30 grader varmt nu enligt väder-appen. Nice! När jag kom hem efter lunchen så jobbade jag på allt vad jag kunde. Elliott kom över och byggde lego.

På kvällen var det grillafton i kollektivet och det var hur gott som helst! Massor av olika grillade saker (biffar med fetaost i, korvar, majskolvar, baconinlindat fläskkött, kycklinglår och sparris inlindad i bacon + klyftpotatis och tzatziki och sallad). Idag var det för första gången rena sommaren ute och vi satt ute och åt. Jag hade ju suttit inne hela dagen så det var himla skönt att sitta ute på kvällen faktiskt. Till efterrätt var det en himla god rabarberpaj med vispgrädde till.

När vi ätit klart så kom Elliott med hem till mig och jag jobbade lite snabbt medan Elliott byggde klart sin legogrej. Sen kom Michael över och vi såg på två kort-filmer och åt lite snacks och sen gick de hem till sig och Elliott sover hos Michael.

Nu har jag jobbat undan lite till och nu är klockan redan halv tolv hur nu det gick till???
Så fort jag sätter mig vid datorn så flyger tiden iväg. Nu behöver jag verkligen få sova i natt. Det är helt klart dags att gå och nanna. Jag som var så sugen på rabarberpaj (fick en extra bit med mig hem eftersom inte Elliott äter efterrätt) :-D. Men den får vänta tills imorgon. Natti natti.

Inga kommentarer: