söndag, maj 10, 2015

Söndag

Idag är Elliott bättre och feberfri. Så himla skönt! Vi har haft matmöte och bestämt nästa veckas meny här i kollektivet. Och jag har sytt grejor i stort sett hela dagen. Plus lyssnat på ljudbok. Har sytt kuddfordral, några kjolar och fållat upp gardiner. Sen har jag dammsugat också. Och knappt haft ont i magen alls idag.
Mango vill mest vara på balkongen. Sitter perfekt på mina blommor...

Elliott och Michael åkte till Espresso för att pigga upp sig efter allt hemmasittande. Jag cyklade dit och tog en dricka med dem och satt på behörigt avstånd :-). Så fick jag i alla fall träffa min Elliott idag och det kändes toppen, saknar honom så mycket! Han var mycket piggare men blev helt slut av att vara ute en sväng. Det såg man i ögonen, att han inte är helt "fit for fight" än.
Sen cyklade jag hem och det tog bara 15 min från Limhamn till där jag bor, jag klockade det. Tänkte det kunde vara bra att veta hur lång tid det egentligen tar.

Nu ska jag göra hyror för kollektivet, så jag har det klart. Så får vi se om jag orkar jobba lite sen, eller så passar jag på att ha lite tv-kväll idag. Det är ju ändå söndag och söndag är ju en vilodag...
Katterna har vilodag... :-)



Inga kommentarer: