lördag, april 04, 2015

Långfredagskväll och påskafton


Igår kom Erik och hans föräldrar och åt tacos o fajitas med oss. Det var trevligt! Och Erik och Elliott hittade varandra direkt trots att det var länge sen de träffades senast. Efter maten var de ute och sparkade boll nere på gården medan vi vuxna satt uppe och drack te och pratade :-). Erikfamiljen gick hem vid halv niotiden, då var barnen fortfarande ute och sparkade boll.

Idag hade Elliott och jag nästan sovmorgon. Han vaknade inte förrän kvart över sju. Vi åt frukost med Michael som kom över med hemmagjord pesto och skinka. Efter frukosten gick Michael hem och Elliott och jag vi hade en lugn förmiddag och tittade på "Familjer på äventyr" och spelade flaggspelet.  Vi var även ute på balkongen med katterna.
Mango gillar balkongen och vill vara där ute hela tiden
Elliott bygger gärna små hus till alla sina angrybirdsgrisar.
Hus med grisar och andra varelser
Lego byggs det också med
Och så gosas det med katterna :-)
Elliott gick över till Michael framåt lunchtid och jag åkte till affären. Sen var jag hemma och bokade ikapp kollektivbokföringen och Luciente och det var skönt att få undan det. Sen kom Elliott över och vi såg ett avsnitt Grey's. Elliott tyckte inte det var så skoj, hehe. Så han sysselsatte sig med annat under tiden.

Nu är det dags för mig att planera vad jag ska ha med mig till Barcelona. Jag trodde jag hade bestämt mig men nu har jag ändrat mig, så ska försöka packa ikväll... Nästa vecka är så fullspäckad så då lär jag inte hinna med det...

Sweet på favoritpuffen

1 kommentar:

Petra sa...

Vilka fina bilder! Älskar kattgos-bilden! :-) Alex önskar sig så hett ett husdjur. Känns så trist att vara mamman som är allergisk mot alla djur med päls... :-(