måndag, april 06, 2015

Konstrunda


Igår var Elliott, jag och mina föräldrar på konstrunda. Vi började på Torups slott där det var en samlingsutställning. Solen sken men det var kallt i luften.
På väg till utställningen
När vi tittat på konstverken så gick vi till bokskogens café och fikade! Jag åt pannkakor med sylt och grädde och vi satt ute i solen och det var mycket gott! Det var varmt och skönt i lä i solen!
Pannkakorna
I skogen fanns en hinderbana som vi stannade vid. Den var rolig tyckte Elliott.
Elliott och pappa går på stubbar & stockar
Ett fint träd, fullt av hål
Finaste sonen!
Vi åkte iväg för att hitta en konstnär i Flyinge, men vi hittade inte dit så vi åkte vidare mot Hofterup och tittade in till två konstnärer där istället. Tog en tur till favoriten Sverker Holmberg och tittade på kor och fåglar och andra konstverk. Pappa köpte en keps som var målad med måsbajs och mask! Den tyckte han och Elliott var cool... hehe. Jag fick en ko-akvarell av mina föräldrar. Den sitter nu på väggen i vardagsrummet! Mycket fin!
På väg till konstnären, tjusig kossa där man gick in i trädgården
Vi åkte till Lomma hamn och Elliott och jag bjöds på calamares och spätta på fiskrökeriet. Mycket gott! Speciellt bläckfiskringarna! Vi tittade in hos Anna Heij (som har en whippet och gör fina saker i lera) på hemvägen och när vi kom hem till mina föräldrar hade vi varit ute i 6,5 timme :-D.

Elliott och jag åkte hem och tittade på Jordskott. Elliott tycker den är väldigt fascinerande, men den är rätt så otäck så han får inte se allt... Vi tittade på "Bättre än en 5:e klassare" också men då tröttnade E. Så sen gick vi över till Michael och tittade på en sorglig men jättebra japansk film. Den var verkligen anti-krigsfilm. Och det tror jag kan vara bra för Elliott att se också. Istället för alla barnfilmer där krig och slagsmål är något roligt... typ... Elliott var hur trött som helst när filmen var slut så då gick vi hem för att sova.

Idag är Elliott och Michael med Erik och hans pappa på Tivoli i Köpenhamn. Jag ska träffa Helene om en liten stund. Men jag har äntligen fått klart packningen till Barcelona, nu är bara frågan vilka skor jag ska ha med mig. Och jag har plockat i ordning i Elliotts rum, vilket behövdes.

Katterna älskar att vara på balkongen! Speciellt Mango :-)
Bästa utsikten tycker Mango
Och han balanserar på räcket, tur att där är nät!
Sweet håller sig mest på golvet... det här är det högsta han har vågat sig, typ :-)

Inga kommentarer: