lördag, februari 21, 2015

Puh!

Idag vaknade Elliott tidigt och vi gick upp efter en stund och fixade frukost. Då gick strömmen, den gick så fort jag satte igång brödrosten.... så jag får nog skaffa en ny...
Sen var klockan plötsligt nästan 09 och jag packade ihop simkläder till Elliott och så fick han gå över med dem till Michael. Ingrid ringde och kom och hämtade mig strax efter 09 och vi åkte till hennes gamla lägenhet för att flyttstäda. Jag är fortfarande trött av bihålorna, men det kändes lite bättre idag. Hur som helst så städade jag långsamt pga det. Så jag hann inte med så jättemycket, en stor del av köksskåpen bara. Hon har bara vatten i badkaret, så himla tokigt! Allt annat har de stängt av för att de bytt diskbänken typ... Så man fick springa många gånger till badkaret för vattenbyte :-D.

Sen var det simkurs för Elliott och Michael kom och hämtade mig. Elliott och jag var på kursen. Då kände jag hur slut jag var efter städningen, så det var skönt att sitta och vila och titta på Elliott medan han simmade. Oj vad han börjar bli duktig. Idag var det mycket ryggsim och så lite crawl på slutet.
Han tyckte det var jätteskoj.

Michael hade lämnat Dexter hos min mamma på vägen innan han hämtade mig. Han skulle testa och se om Dexter klarade av att vara där själv utan Elliott eller oss. Så medan jag var på simkurs körde Michael och hämtade Dexter och det hade gått bra om än han pipit lite. Låter ju toppen! Michael kände av kloret så det var därför jag stannade själv på simhallen med Elliott. Men det var som sagt var skönt att sitta ner och ta det lugnt. Michael passade också på att lämna av lite grejor jag fått från Ingrid och hennes balkong. En liten bänk, träkruka, rullplattor och ett mosaikbord.

Efter simningen skjutsade Michael mig och Elliott till Mormors bageri, där tog Elliott o jag kanelbulle och vaniljsnurra och fikade på. Sen gick vi hem till Ingrid och Elliott ville gå upp och titta på lägenheten så det fick han :-D. Jag gick ner med honom igen sen och han åkte hem med Michael.
Själv stannade jag kvar och slutförde städningen av köksskåpen. Och så råkade jag tappa ner hela mobiltelefonen i spannen med tvättvatten! Den verkar ha klarat sig men vi får väl se?

Jag är inte avundsjuk på Ingrid, shit vad jobbigt alltså att ha två lägenheter att mecka med och tömma och städa... Usch. Men kan tänka mig att det blir skönt när denna är lämnad och avstädad så det bara är ett ställe att fokusera på. Jag blir alldeles trött bara jag tänker på det. Hon ska vara klar med städningen på måndag och hade även kvar ett källarförråd att tömma. Det var lite grejor kvar i lägenheten vi städade också. Hoppas det går bra!

Nu ska jag vila hela kvällen. Michael har lagat mat - köttbullar - och jag ska snart gå dit och äta. Sen vet jag inte ifall Elliott och jag ska ha myskväll här hemma eller om han ska vara hos Michael idag :-D. Det får vi se. Oavsett så hoppas jag på en lugn kväll. Och jag ska försöka fixa någon mat imorgon, det var ett tag sen jag lagade någon middag till oss alla.

Jag har en liten date med Catta på Ikea imorgon också. Behöver en huvudkudde som är skön.

Inga kommentarer: