fredag, februari 20, 2015

Fredag och trött

Idag vaknade jag trött som vanligt... och jag var täppt i näsan och bihåleyr och nu är jag trött på denna förkylning som inte vill gå över. Det känns som att mitt huvud lever i en annan värld, bomullsinlindat och snorigt. Och jag har inte någon lukt och ingenting smakar någonting heller. Mer än pyttelite sött eller salt typ... Det är faktiskt tråkigt.

Jag steg upp strax före 07 och gick sen över till Michael och hämtade Elliott. Vi tog bussen till skolan eftersom bilen är på lagning. Det hade ju varit hur jobbigt som helst om vi inte haft bil. För det tar typ 10 min med bussen till skolan och så ska man in och lämna och sen får man vänta på bussen tillbaka och det hade ju tagit mig en timme hemifrån och till jobb om jag skulle lämnat med buss varje dag! Tokigt att hans skola är så långt borta från där vi bor, dålig planering tycker jag. Tur att Elliott trivs där och att det går bra efterom vi har bil. Men han kommer ju inte att själv kunna ta sig dit förrän han är jättestor. Och då kommer han inte att gå där längre, för i fyran ska de flytta till en annan skola som tack och lov är närmare.

Nåväl, efter att ha lämnat Elliott på skolan åkte jag hem och jobbade. Jobbar hemifrån idag alltså. Skönt är det! Det började med ett långt telefonmöte. Och jag är för förkyld i huvudet för att tänka riktigt klart, men det gick bra ändå :-D.
Nu vill jag mest bara lägga mig och sova och frågan är om jag kanske ska göra just det? För nu är det lunch och jag kan ju faktiskt välja att sova/vila lite på lunchen. Vi får väl se.

Sen har jag så mycket jag skulle vilja göra och ta tag i här hemma. Skulle vilja sy ihop hålet i min kofta och även ett hål i Elliotts mössa. Vill sy överdrag till sänggaveln, fixa iordning mitt rum sen Elliott och jag bytte. Där ska upp grejor på väggarna, skruvas ner en hylla. Fixa ett överkast till sängen. Försöka hitta en 105 cm säng som är billig och skön. En liten matta till golvet och en dragspelsdörr till rummet. Plus att jag vill hitta gardiner och skruva upp en gardinstång och sätta upp en lampa i taket. Sen vill jag göra klart i Elliotts rum. Skruva upp en sänglampa och sätta upp en lampa i taket. Ordna om lite i garderoberna så han kan ha sina kläder där.

Och jag vill fixa balkongen, sätta fast kattnätet ordentligt, städa ur gamla krukorna, sopa, fixa golvet (dvs lasera det där det blivit slitet) och börja så lite fröer....

Sen ska vi inte tala om att jag vill fota till tema 365 foton och fotografera överhuvudtaget. Jag vill hinna ut och gå lite och röra på mig och motionera på något sätt. Jag skulle vilja planera veckans middagar bättre och äta bättre i veckorna. Ha med mig lunch varje dag till jobbet. Jag vill gosa med katterna mer och jag vill vara hemma med Elliott mer och bara vara. Skulle vilja åka till skogen med Elliott och ha med picknick och bre ut en filt och sitta och fika med varm choklad.

Jag vill sortera upp mitt fotobibliotek och jag vill skriva ut bilder och sätta upp på väggen. Jag vill måla med akvarell eller olja och jag vill gå på konserter. Och läsa böcker och försöka sy en tavla, har en så bra tygtavla-idé som jag skulle vilja förverkliga.
Sen vill jag spela flöjt och gitarr. Jag vill meditera varje morgon eller kväll och gå på fler meditationsgrupper. Behöver också rensa upp på datorn i alla mappar och bland bilder som ligger och tar plats och i dropboxen mm.

Jag vill så mycket och det finns så lite tid :-D.

Men jag hinner med en hel del, det är jag ju tacksam för! Och jag umgås mycket med Elliott vilket känns sååå roligt! Det som jag borde försöka plocka bort är bokföringen för kollektivet, det tar för mycket av den tid jag inte har och ger inte så mycket tillbaka... Men jag är vald ett år till så det får bli till nästa år... Annars har jag verkligen försökt att inte boka upp mig så mycket hittills 2015. Det är ju bra! För det tycker jag nog att jag lyckats med också. Men mycket av min "fritid" har gått åt till att bokföra kollektivt och bokföra vårt gamla bolag som vi ska försöka avsluta nu och till att jobba...

För det är så mycket jag vill göra och hinna med på jobbet också! Det är roligt men jag kommer aldrig ikapp och det är så mycket jag skulle velat reda ut och titta på och gå igenom. Kommer inte dit riktigt och plötsligt har det gått flera månader och vips så är det årsbokslut och man hann inte med allt det där man ville... Plus att jag vill göra klart i rummet jag sitter i. Där är en hörna full av skräp och skivor. Jag tänkte nämligen att jag skulle göra mig av med mina CD-skivor men måste gå igenom dem först och se om jag vill ha några kvar och så vill jag ju lägga in dem i iTunes och det lär ju ta några månader med alla de skivorna. Och det verkar jag aldrig få tid till heller.... Hehe. Så de står där i kassar och tar upp plats och ser stökiga ut.

Nä nu har det redan gått 15 min av lunchen så ska jag hinna vila något så får jag nog sätta igång nu.
Gick och la mig på golvet i Elliotts rum och vips kom båda katterna för att gosa! En klar fördel med att jobba hemifrån :-D.
Gosesugna katter
Mango - mästergosaren med lurvig mage 
Sweet - gosar helst bara en liten stund och drar sig sen undan men ligger i närheten



Inga kommentarer: