lördag, februari 14, 2015

Ännu en vecka och inte lika förkyld längre

Nu känner jag mig nästan bra igen! Så himla skönt. Det var en intensiv och lite annorlunda förkylning det här. Måndagen var jag helt däckad. Feber och orkade inte röra mig från soffan i stort sett. Hade sällskap av katter och då och då hund.
Mango i soffan med mig
Gosig och fin
Och Dexter,  ställde sig och tittade på mig innan han la sig bredvid mig och somnade
Tisdagen kände jag mig bättre på morgonen men efter att ha tittat på lite jobbmail och chattat så var jag alldeles slut i huvudet. Hade lite feber igen och det kändes som det brände i hjärnan om jag försökte tänka. Så hela förmiddagen låg jag i soffan och blundade. Tog tabletter och kände mig på eftermiddagen så pass mycket bättre att jag faktiskt kunde ha på TVn. Jag vilade hela dagen. Tänkte att jag verkligen ska bli frisk innan jag börjar jobba så jag inte blir sjuk direkt igen...

Elliott var här efter skolan och vi sorterade lego. En stund senare gick han över till Michael och jag gick tillbaka till soffan. Katterna var gosiga.


Gosiga katter
Michael hade lagat rösti med stekt fläsk så jag gick över dit och åt. Elliott följde med mig hem sen och sov hos mig. Jag sov otroligt dåligt för jag var alldeles yr i bollen. Låg jag på sidan snurrade allt. Så jag fick sitta upp. Satt i soffan och klappade katterna halva natten, sen försökte jag sova resten av natten men det gick inte alls. Sov kanske 3 timmar.

Men på onsdagen hade vi demonstration av ett annat skanningssystem så då åkte jag till jobbet. Det var intressant och tog lång tid. Efteråt hade vi ekomöte och pratade sommarsemestrar. Så nu vet jag när jag kan vara ledig i sommar. Jobbade till strax före 14 och sen hämtade jag Elliott tidigt på skolan. Vi köpte ett par skor till honom på Mobilia innan vi åkte hem, han har växt ur sina gympaskor. Han hade inte ätit så mycket på skolan så vi tog en liten fika också då han var hungrig. Det var mysigt! När vi kom hem ville han till Michael och dit kom Lenny för att leka. Jag var hemma och tog det lugnt.

Det var mat i matsalen, färsk stekt sill med potatismos och så jordgubbsäppelkaka till efterrätt. Jag ville inte smitta ner de känsliga äldre med min förkylning så jag tog med mig maten upp och åt hos Michael så inte Dexter skulle sitta där och yla, stackaren. Michael och barnen åt i matsalen. Jag gick ner och åt efterrätten som var äppelkaka i matsalen. Sen gick jag hem. Tittade på TV hela kvällen (och tittade på sommarresor på nätet, så svårt att låta bli). Och på natten sov jag gott. Det var välgörande.

På torsdagen jobbade jag hemifrån på förmiddagen.
Mango låg bredvid när jag jobbade. Favoritlådan som han och Sweet konkurrerar om. Måste skaffa en till.
Ringde vårdcentralen för att kolla om jag borde göra halstest eftersom Elliott fått halsfluss tre gånger i rad... De sa att om han får det en fjärde gång nu så ska vi remitteras till öron-näsa-hals och ta prover hela familjen. Vi får väl se. Hoppas inte att han ska behöva få halsfluss en fjärde gång alltså...
Jag åkte in till jobbet strax efter 10 samtidigt som Michael och Dexter. På lunchen var jag på Bee Bar och det var jättegod lunch. Köpte med en hamburgare till Michael på vägen tillbaka. Han kan ju inte gå ut och äta nu med Dexter, vilket är väldigt bra för min ekonomi då jag inte ofta går ut och äter lunch heller :-D. Fast idag kände jag att jag behövde det.

Elliott var här hos mig efter skolan och jag lagade entrecote med vitlökssmör, potatis och pepparsås. Det var gott. Michael kom och åt med oss och Dexter fick tillfälle att vara lös med katterna igen. Det gick mycket bra. Fast Mango är så nyfiken på Dexter och vill gärna slå på honom om han kommer nära (med klorna indragna). Så det blir lite exalterat emellanåt. Sweet däremot håller sig på behörigt avstånd och varken han eller Dexter har några större bekymmer med varandra. Mango lägger sig gärna typ 1,5 m från Dexter och stirrar på honom :-D. Det är lite mer besvärande tycker Dexter.

Elliott sov här på natten och vi sov riktigt bra denna natt tack och lov. Han vaknade vid 06 på fredagen. Det var bra för jag behövde duscha och fixa i ordning lite innan skola och jobb.
Jag jobbade på kontoret och gick iväg till sjukgymnasten vid lunchtid. Hon tyckte jag var för sjuk för att få akupunktur. Så vi hoppade över det hela denna dag. Hon sa att om hon behandlar mig så kan det bli 100 gånger värre med infektioner osv. Denna dag mådde jag inte så jättebra. Tänkte ganska trögt och var väldigt trött. Speciellt i kroppen. Snuva och hosta. På eftermiddagen åkte jag hem för att jobba hemifrån och det gick bra. Fick mycket gjort. Men kände att jag var för trött i huvudet för vissa grejor, dessa får jag fixa i helgen istället.

Mina föräldrar hämtade Elliott på skolan och jag åkte dit när jag jobbat klart. Jag hade med mig Dexter, så får han träna lite på att vara där :-). Det gick finfint! Vi åt supergoda antipasto mixtallriken från di Penco och även osttallrik. Vi tittade på AFV och på nyheter och Elliott som inte är så van vid att se på nyheterna fick mycket att fråga om :-). Han kollar på en musikvideo på youtube som är typ "gangnamstyle" men med Hitler som parodieras i själva videon. Inte så lätt att förklara vem Hitler var och vad han stod för... inte så att han förstår i alla fall... Och efter nyheterna ville han även se 9-åringen som trycktes ner i marken av väktaren. Svårt att förklara det med.
Hur som helst så åt vi chips och hade det bra hela kvällen! När vi kom hem lämnade vi Dexter till Michael. Sen sov Elliott hos mig och även denna natt sov vi gott. Men katterna väckte mig tidigt. De hade lyckats stänga dörren till rummet där kattlådan står och pep högljutt. När jag lagt mig igen så stod Sweet och krafsade och krafsade vid dörren... Tokstollen. Så det blev inte mer sömn för mig.

Vi gick upp och åt frukost. Sen pysslade Elliott med sitt och jag med mitt. Sen gjorde jag pannkakor Dexter och Michael kom och åt dem med oss. Sen packade vi ihop inför simkursen och åkte och hämtade mamma något försenade... som alltid, vet inte hur det går till. Vi åkte till simhallen och Elliott ville inte så gärna dit, han var lite nervös då det var svåra grejor de fick göra förra gången. Men när han väl var där så tyckte han det var jätteroligt och han var superduktig. Kunde till och med rotera (de ska vända sig på rygg och andas när de tex dykt en sträcka under vattnet). Varmt är det i simhallen, men nu hade jag kortärmat så då var det helt OK. Vi körde mamma hem efteråt och sen gick vi till Michael och passade Dexter medan han åkte och handlade. Det var en ledsen hund de första 20 min... sen slappnade han av och la sig och sov. Då kom Michael hem :-).

Jag gick hem och tittade på Downton Abbey. Elliott kom över igen och tyckte det var det tråkigaste han sett... Hehe.

Fina katterna på en av sina favoritplatser
Sen fixade jag lite sallad, tomat och gurka och så gick vi över till Michael som gjort resten till tacos. Vi åt det och sen såg vi en lustig film som jag somnade i. Jag har himla ont i halsen, vilket jag inte alls gillar... I övrigt är jag mycket bättre. I natt sover Elliott hos Michael och jag och katterna har lite tv-kväll nu, alldeles för sent som vanligt. Men ska snart lägga mig. Hoppas mitt halsonda är borta imorgon...

Inga kommentarer: