tisdag, december 09, 2014

9:e december

Idag vaknade jag alldeles för sent av ett mess från Michael som frågade om jag hade byxor som Elliott kunde ha på sig idag. Då var klockan 07 och vi ska åka 07.15. Så jag fick snabb-fixa mig klar och vi kom nästan i tid till skolan. Sen var jag på jobbet och fick riktigt mycket gjort idag.
Jobbade hemifrån efter lunchen (vilken bestod av risnudelsallad med fläsk och var mycket god).

När jag jobbat klart hemma åkte jag och hämtade Elliott på skolan. Han var i byggrummet och jag hjälpte dem att städa undan alla grejor. Vi åkte hem till mig och satte på filmen "Grinchen". Michael fixade mat hos sig, kyckling med couscous och lite annat till. Elliott och jag gick över dit när maten var klar. Efter maten ville Elliott kolla julkalendern så det gjorde vi. Pappa tittade förbi hos Michael för lite datorhjälp. Elliott och jag kollade klart på julkalendern sen var det läggdags och vi gick över till mig. Efter lite kattbus blev det tandborstning och nattning.

Nu sover sötnosen, som oftast har han krupit under bäddmadrassen, verkar som han tycker det är bästa täcket :-D. Katterna har lagt sig (de vilar nog upp sig inför busrycket framåt 22.30).
Jag har lagt mig och ska ställa klockan inför imorgon för jag ska både duscha och förbereda katterna innan skola/jobb. Katterna ska vaccineras kl 08.30 så de får följa med direkt på morgonen.

Åsa tipsade om ett recept på kyckling med rostad rödkål som jag ska testa en dag. Jag behöver fler mattips. Kommer aldrig på någon rolig mat att laga :-).

Jag fick förresten plocka ner granen igår. Katterna hade typ slagit ner varenda kula och hela granen såg ving och sned ut. Så jag tyckte synd om den. Den är instoppad i garderoben så länge och får plockas upp igen någon dag före jul :-).

Inga kommentarer: