söndag, september 14, 2014

Söndagstrött

Igår var det lördag och vi bestämde oss för att laga sushi till middag. A och L och deras mamma kom och hjälpte till att göra sushi och sen åt vi allihop och mamman, Michael och jag satt och pratade medan barnen kollade film. Det var trevligt! Elliott sov sen över hos Michael. Jag gick hem och kollade tre avsnitt av min favoritserie "Parenthood".

Sen var klockan alldeles för mycket, men det var skönt att äntligen ha fått lite tv-avkoppling. Det var länge sen sist. Jag försökte plugga lite innan jag somnade, men jag orkade bara 4 sidor. Var alldeles för trött då...

Jag vaknade vid 08 idag och var hur trött som helst. Det har jag varit hela dagen! Gick över och åt frukost med Elliott och Michael. Sen gick vi och röstade. Efter röstningen var vi ett varv på Emporia. Åt lite lunch och Elliott lekte i leklandet. Sen åkte vi hem och Elliott och jag sorterade lego. Vi lyssnade på musik samtidigt och hade hur mysigt som helst. A och L kom och ringde på och Elliott lekte med dem hela dagen, både här och hos dem. Vi hade mat-möte i kollektivet, det gick snabbt. När jag kom hem igen så passade jag på att damma och dammsuga medan Elliott var iväg och lekte.

När jag kom hem satte jag på middag, ugnsstekt entrecote blev det idag. Det blev väldigt gott. Michael åt med oss. Nu har Ida kommit hit och leker med Elliott. De leker Halloweenparty :-). Vill gärna att jag ska vara med på festen. Jag har dock lite för ont i huvudet och är för trött för att orka. Men de har låtsasmedicint till mig :-). Hehe. Snart ska jag skicka hem Ida så att Elliott och jag kan lägga oss. Tror jag ska försöka lägga mig tidigt idag jag med. Typ snart...

Inga kommentarer: