onsdag, september 17, 2014

Kanske inte de bästa av dagar...

Söndagströttheten övergick till måndagströtthet och till tisdagströtthet och nu onsdagströtthet :-(. Spänningshuvudvärken övergick till bihålevärk och idag någon annan form av huvudvärk. Det har inte varit de bästa av dagar den här veckan inte. I måndags var det också deprimerande att se det slutliga valresultatet... Usch och fy.

Nåväl, på måndagen efter att ha lämnat Elliott på skolan så jobbade jag. Halv tio åkte jag in till Lund och var på seminarium om Eliter, också deprimerande. Det är en himla tråkig värld vi lever i alltså, få människor har makten över det mesta kapitalet och en enorm massa människor lever i fattigdom. Samma personer som sitter i företagsledningar för transnationella företag världen över blir sedan politiker och vice versa. Man kan ju säga att det där är en ganska stor intressekonflikt. Blä för denna värld. Men man får ju tänka att det finns många snälla och bra människor i vår värld också.
Jaja, det är en väldigt intressant kurs jag går om än inte speciellt upplyftande.

När jag kom tillbaka till jobbet så jobbade jag på och fick massor gjort. Jag fixade även med kollektivbokföringen. Michael var med Elliott på dansgympa och när den var klar så hämtade de mig på jobbet vid 20-tiden. När vi kom hem så fick jag Elliotts mat (från kollektivet, som de sparat i kylen) då Elliott hade blivit bjuden på korv av Emmis pappa efter dansgympan och inte orkade sin portion, så det var ju bra för mig :-). Och det är så roligt att Elliott tycker dansgympan är toppen! Det första han berättade för mig var dock att han skulle hjula men råkade trilla på huvudet och blev ledsen och fick is av fröken att hålla mot huvudet... Sötnosen! Men en stund senare var han i full gång igen och hade jättekul! Det verkar himla bra. Nästa gång ska jag nog gå med honom dit så jag får se också :-). Elliott sov hos mig och vi la oss efter att jag hade ätit klart.

På tisdagen jobbade jag heldag, utan avbrott för studier :-). På lunchen gick vi några stycken till en mexikansk restaurang och det var trevligt och gott.
Min lunch
 Jag jobbade till strax före 18 och sen gick jag på medicinsk yoga. Huvudvärken ville inte släppa på hela dagen... Men det var bra med ett yogapass.
Körde hem och hämtade bokföringsverifikationer för kollektivet och åkte till revisorn och lämnade in allt för halvårskoll. Sen åkte jag hem och då hade Elliott lagt sig. Jag gick över till Michael och sa godnatt till dem. Elliott var så trött så trött. Han blir jättetrött när han går i skolan, det verkar ta på krafterna! Så kl 20 är det läggdags numer. Och jag måste ställa klockan varje morgon nu när han ska vara i skolan 07.30. Jag vaknar inte av mig själv så tidigt. Halv sju sätter jag klockan på.
Nu ska jag ta en treo och hoppas på att må lite bättre sen.

Inga kommentarer: