torsdag, juli 03, 2014

Premiärcykling

I tisdags cyklade jag till jobbet för första gången i år. Nu minns jag hur skönt jag tycker det är att cykla! Så himla bra alltså. Det gick fortare nu också, vi bor kanske 5 min närmare än innan :-). Iofs var det för att jag inte först lämnade Elliott, det gjorde Michael. Annars blir det ju samma väg som vanligt. Och så lyssnade jag på sommar och tittade på blommor och söta kaniner på vägen till jobbet. Very nice!

På lunchen hade jag med mig rester från gårdagens middag. Jag skulle göra dressing till fransk potatissallad men oljan här på kontoret luktade inte gott, kollade datumet. Den gick ut 2011... Så jag fick springa iväg och köpa olja, blev en liten dyr sak från ostaffären. Men det var en väldigt god olja! Aceite de Oliva Limones. Så det blev dyr men god lunch :-).

Mamma hämtade Elliott och Erik på förskolan. Jag åkte dit efter jobbet, Erik var inte kvar då för han hans pappa hämtade honom lite innan. Hos mina föräldrar så åt vi världens godaste fisksoppa. Jag åt så mycket så jag blev alldeles proppmätt. Och goda bröd med ost och cremefraiche med vitlök och citron fick vi till det hela. Mums! Vi bestämde oss för att gå och se Sven-Bertil Taube och Lill Lindfors när de kommer till Ystad. Det ser jag fram emot! De är så bra live!

Elliott och jag åkte hem och vi läste Bamse-tidningen som "godnattsaga". Den handlade bland annat om teckenspråk så nu övar Elliott de olika bokstäverna där, hehe. Så ska jag gissa vad han "säger".

Igår var det onsdag och då tog jag buss och tåg till jobbet. Elliott kan nu cykla och han och Michael cyklar till förskolan tillsammans. Det gick väldigt snabbt för honom att lära sig cykla när han väl fick försöka. Däremot är han ju inte alls trafikcykelvan än. På jobbet var det ännu mer att göra än dagen innan och jag jobbade ända till 19. Sen skulle Elliott och Michael hämta thaimat så jag åkte med dem hem. Fortsatte jobba lite till efter att jag ätit (fast hemifrån då). Sen kollade jag på TV tills det var dags att nanna. Det är fantastiskt bra att ha en TV i sovrummet alltså! :-D.

Idag är det torsdag och vi ska till Roskildefestivalen! Jag håller på att packa ner lite grejor som kan behövas. Passar på att tona håret också, är inte speciellt nöjd med senaste klippningen. Suck. Hoppas det växer ut snabbt. Och undrar hur jag ska klippa det för att det ska bli bra? De senaste tre försöken har inte gått något vidare. Kanske ska gå tillbaka till den som jag var ganska nöjd med men som gjorde lite som hon ville... hehe.

Well well. Nu ska jag duscha och klä mig och planera lite inför Roskilde och sen äta lite frukost med grabbarna. Sen bär det av mot Roskilde!