torsdag, juni 26, 2014

Semestern far fort fram

Tiden flyger, jag har semester och det är himla skönt! Efter att vi kom hem från Grekland så åkte Michael, Elliott och jag till mina föräldrars stuga i Småland. Vi åkte tidigt på söndagen och hade en himla fin dag i Småland. Luften är fantastisk där. Den ljuvligt doftande skogsluften, mmmm! Mina föräldrar var redan där och pappa klippte gräs och mamma städade. Och jag satte mig och ritade snabbt av en bukett blommor och målade en liten bild för första gången på eeeevigheter och det var så roligt. Och jag är så sugen på att rita och måla mer, det blir så sällan av. Alla andra gick ut, Elliott och Michael sparkade boll. Jag räfsade gräs tills knotten kom, sen gick det inte att vara ute utan att bli fullt attackerad :-D.
Ladan
Elliott ville gärna bli tippad i gräshögarna som jag räfsat ihop
Och hoppa över dem :-D
Bollsparkning pågår
Vi bjöds på supergod lammstek till middag och sen ostar efter det! Mycket gott och trevligt!
På måndagen var vi kvar i Småland och åkte in till Tingsryd och spelade minigolf och åt på en märklig pizzeria med god pizza.
Utsikt från minigolfbanan
Mamma och jag åkte till Börjes och shoppade lite och sen åkte vi tillbaka till Stugan och då var det dags för Michael, Elliott och mig att ge oss av för vi skulle titta på små söta whippetvalpar på vägen hem och det låg en timme bort på fel håll. Valparna var sjuuuukt söta!
Några av valparna hos sin mamma
Elliott och den stolta pappan (väldigt väldigt fin hund)
Nöjd med alla valparna iknät
Vi kom hem sent på kvällen och jag hade egentligen tänkt gå på meditationen, men det hann jag inte med :-). 

På tisdagen var Elliott och jag lediga och vi började med en tur till IKEA tillsammans med mamma. Elliott åt lite frukost där och sen gick vi runt och tittade. Jag köpte alldeles för mycket saker men det var saker jag behövde. Vi skjutsade mamma hem efteråt. 

Karolina skulle komma med vovvarna kl 13 och det var precis att jag var hemma till dess men jag hade meddelat att jag var lite sen så hon kom som tur var mer än en halvtimme senare så jag hann dammsuga lite så det inte låg smulor över hela golvet i alla fall, hehe. 

Hon hade med sina egna tre underbara italienare och en dvärgschnauzer som hon passade. Om jag ska ha en ny hund senare så ska det absolut bli en italienare. Jag tycker de är fantastiskt fina! Och gulliga. Vi fikade på jordgubbar, glass, maränger, grädde och chokladsås.
Två busiga små vovvar
Dvärgschnauzern 
Fina fina R-tan (Oscars favorit-tjej)
 På kvällen åt vi middag Michael, Elliott och jag. Sen var det husmöte kl 18 vilket var snabbt och lätt avklarat. Sen roade jag mig med att skruva ihop en hylla på balkongen och fixa lite med blommorna så att de kom upp lite från golvet. Börjar bli fullt på balkongen nu, underbart! Älskar blommor, bär och buskar....

På onsdagen var Elliott och jag lediga på förmiddagen. Vi var hemma och spelade wii och satt lite på balkongen och tog det lugnt. Jag åkte och handlade lite snabbt och sen fixade jag klart Olles presenter och Elliott och jag åkte för att fira honom vid 16-tiden. Det var mina föräldrar, Annika och Rolf och vi fick massor av gott att äta och vi la även ett balkonggolv och det blev jättefint! Elliott och jag stannade länge och kom sent hem efter en väldigt trevlig kväll! Elliott sov hos Michael.

Idag är det torsdag och Elliott och jag skulle hämta hans iPad hos mamma, vi hade glömt den hos Olle dagen innan. Mamma följde sen med oss till Espresso där vi åt frukost ute i solen. Mycket varmt och skönt var det! Sen handlade vi på Willys innan vi skjutsade mamma hem och åkte vidare till oss själva. Jag började skruva ihop grejorna från IKEA. Sen såg det ut som rena kaoset här hemma! Grejor överallt! Flytta om lite i Elliotts rum fick jag också för mig att göra mitt i alltihop. Det var inte vad jag borde göra för jag ska ha kalas på lördag och borde planera och städa här hemma istället :-D.

Elliott och jag gick hem till Erik för Elliott skulle leka där på eftermiddagen. Jag passade på att åka in till stan och fika med Åsa på Espresso! Vi satt ute i deras sköna soffor i solen och pratade och det var jättetrevligt och tiden flög iväg och på väg hem gick jag in om ostaffären och köpte några goda ostar och sen åkte jag till Siba och köpte en TV (som jag fått i present) och den verkar toppenbra! Hämtade upp Michael på hemvägen och ringde och kollade om jag skulle hämta Elliott hos Erik men han ville vara kvar och leka ett tag till. Så när jag kom hem fortsatte jag projekt skruva ihop grejor och ha mig tills Elliott kom. Elliott har just lärt sig cykla själv så han och Erik cyklade en sväng efter lekandet (med cykelsällskap såklart, de släpps inte ut själva).

Elliott var jättehungrig när han kom hem så jag satte in vitlöksbröd och tinade kräftor och så åt vi det till middag. Sen planerade jag inköpslista och Elliott gick hem till Michael och jag åkte till Emporia och handlade och sen när jag kom hem gick jag över till Michael och vi spelade wii tre personer och det var jättekul. Sen fick jag bryta för jag skulle hem och försöka städa undan lite. Men det har jag inte hunnit så mycket utan jag planerade maten till lördagen istället. Och nu är klockan snart elva och det är dags att lägga sig. Och jag ska sätta på min TV som ska bli så rolig att titta på innan jag somnar!

Inga kommentarer: