torsdag, juni 05, 2014

Lite sent (97/100)

Idag är klockan lite för mycket för att blogga och lite för mycket för att hinna läsa ut bokcirkelboken tills imorgon! Många sidor kvar.
Jag har jobbat undan massor idag, känns himla bra! Fick gjort inkomstdeklarationer för alla bolag, långsiktig och kortsiktig likvidplan mm mm. Det som varit viktigast inför semestern är nu avklarat.

Jag åkte till mina föräldrar när jag hade jobbat klart. De hade hämtat Elliott som go och glad satt i soffan och löste korsord på iPaden.

Det är så mycket som blommar i mina föräldrars trädgård, massor av rosor och till och med jasminen blommar redan. Det är min favorit! Luktar så himla gott. Pappa och jag åkte till affären och köpte lite kol och jag fick handlat till morgondagens kollektiv-middag också vilket var väldigt skönt att få avklarat redan idag. Sen klippte jag pappa och spelade lite ute-pingis med Elliott innan vi satte oss för att äta. Mamma grillade marinerad fläskkarré och det var supergott! Sen såg vi på tv och jag ser ju inte så ofta på vanlig tv hemma men varje gång jag kommer dit så är det roliga program att titta på. Nu var det bland annat ett matlagningsprogram som kocken från Ystad Saltsjöbad vann :-)
Och så fick jag salladsplantor, rosenskära och chiliplanta med mig hem till balkongen!

Vi stannade lite längre än vanligt då det är helgdag imorgon och det inte är jobb eller dagis. På vägen hem (efter att först ha kört men sen åkt tillbaka igen då jag glömt både solglasögon och Elliotts grejor, hehe) så mötte vi Åsa som var ute med hunden och vi stannade, sa hej o pratade lite.
Väl hemma tittade Michael förbi och sa godnatt till Elliott. Vid 23 somnade Elliott efter att vi borstat tänder och läst saga och pratat. Finaste underbaraste Elliott! Han är det bästa jag vet!
Nu ska jag lägga mig och läsa tills jag somnar... nattinatti

Inga kommentarer: