lördag, maj 10, 2014

Tirup (72/100)

Idag hade Elliott och jag en mycket lugn morgon. Han vaknade strax efter sju och steg upp meddetsamma. Men han stängde dörren in till mig så jag kunde sova lite till. Fast det gjorde jag inte, men jag låg kvar och läste ett bra tag. Nice. Michael kom över till frukosten. Han ville åka till Tirup och kolla kryddväxter. Tirup är alltid trevligt!

Vi åkte till Tirups örtagård och tittade på kryddor mm. Elliott lekte på lekplatsen. Det var ganska kallt, men vi satt ändå ute och fikade.
Rolig hinderbana tyckte Elliott

Jag och min fina påg

Rolig figur

Elliott gör som vovvarna
På vägen hem åkte vi in om Lutz för jag ville se om de hade något mosaikbord i år också. De hade bara ett som inte var fint :-(.
Elliott ville absolut äta spagetti så vi beställde in en sådan. Sen stannade vi även på Emporia på hemvägen för att handla mat. Jag hittade horngäddor i fiskdisken så köpte 2 st och det blev dagens middag. Det var lika gott som jag mindes, däremot mindes jag inte hur många ben det var att rensa bort! Jisses! Det var inte lättätet... Tur att benen är gröna i alla fall. Och rensa fisk, känns som att det var evigheter sen jag gjorde det. Inte det bästa jag vet :-)

Elliott sover hos Michael inatt. Natten till idag hade jag en jättekonstig och lite läskig dröm där jag inte kunde vakna men jag visste att jag drömde och försökte komma ur den hela tiden. Och till slut så flög jag upp genom taket, men där ville jag inte vara så då flög jag neråt istället. Sen vaknade jag. Då var det skönt att kunna gå upp och gå och titta på finaste Elliott som snusade sött i sin säng. Funderade nästan på att lägga mig i hans rum, men det gjorde jag inte. Hehe.

Inga kommentarer: