tisdag, april 22, 2014

påsken är slut (53/100)

Igår lekte Elliott en stund hos Alex och medan han var där så åkte Michael och jag till Ikea. Jag lämnade tillbaka en balk som jag råkat köpa men inte behövde. Och så köpte jag en rullgardin. Efteråt åkte jag hem och fixade lite inför matmöte i kollektivet. Vi hade mötet och bestämde vad som skulle handlas inför veckans middagar. Efteråt hämtade jag Elliott hos Alex och vi åkte till Lund där vi bjöds på påskmiddag hos min moster Annika och hennes man. Mina föräldrar och Olle var också där.

Vi åt först ägg, sill och lax (och Elliott åt havskräftor). Sen supergod lammstek med tzatziki, aprikossås, ugnsbakade rotfrukter, exotiska frukter, och sallad med avokado. Elliott fick leta upp ett påskägg som innehåll lego och glaskulor. Tyvärr hade han redan legot och ville inte bygga det igen, tokungen. Men vi spelade kula och det var ju skoj! Jag fick lära mig två kulspel. Sen var det efterrätt i form av en mycket god jordgubbsglasstårta (eller parfait eller vad det nu heter). Sen mumsade vi ostar också. Elliott och jag åkte sen hem efter en trevlig kväll och vi var väldigt mätta och belåtna.

Elliott somnade ganska fort. Jag låg vaken till långt efter 02 och sov dåligt hela natten. Så himla tråkigt. Då känns natten evighetslång... Men men, vi steg upp kl 07 och Elliott sa att han hade så ont i halsen och kände sig hängig och ville absolut inte gå till förskolan. Han hade en blåsa på tungan också... Och villrådig blev jag.  Konfererade med Michael och vi bestämde att han väl fick följa med oss till jobbet. Elliott lovade att inte störa oss och att leka själv hela tiden. Så fick det bli. Han hängde med till jobbet och skötte sig själv hela dagen. Jätteduktig var han!
Med på jobbet.
Åsa var tillbaka efter sin förkylning och hon hostade mycket, det lät inget kul. Fy för förkylningar.

Till lunch hade Elliott glömt bort sitt halsonda och var nog mest glad att slippa vara på förskolan tror jag... hehe. Vi åt lunch på Rosegarden och det var gott.
Mumsmums
Elliott var på strålande humör. Tillbaka på jobbet så skötte han sig själv (löste korsord, spelade iPad och spelade lufthockey) tills nästan en halvtimme innan det var dags att gå hem. Då tyckte han att det var tråkigt att vara själv hela tiden :-). Sötnosen! Jag fick gjort massor på jobbet under dagen. En ovanligt bra dag arbetsmässigt.

Det kom några snubbar och konstaterade att det fanns absolut ingen luftcirkulation i mitt rum, den ventilationen var helt sönder. De kunde inte göra något åt det idag men skulle fixa det inom en vecka. De var tvungna att få tag på en lift och ta sig in i ventilationen utifrån...

Vi åkte hemåt och jag gick direkt till matsalen där vi lagade fisksoppa. Det blev gott. Elliott lekte med Ida och tog med henne till matsalen och de åt med oss (pyttelite) och sen följde han med Ida hem för Michael och jag skulle på styrelsemöte kl 19. De kom efter en timme eller så och lekte i rummet bredvid där vi hade möte tills mötet var klart.

Elliott och jag gick hem till mig och nu har han somnat för ett bra tag sen. Jag ska också lägga mig och försöka sova...

Synd att påskhelgen redan är slut. Den har varit himla trevlig och så skönt det varit att vara ledig. Det är skönt att det bara är 4 jobbdagar denna veckan och 3,5 nästa vecka.

Det är så konstigt att inte Oscar finns mer. Denne vackre vovve. Oj, vad jag saknar honom....
Bara så himla fin alltså! Allra bästaste hunden! 

2 kommentarer:

Anne Grethe sa...

Skjønner godt at du savner Oscar.Man blir jo så utrolig glad i dem.
Men det var fint å se Elliott ligge i stolen på jobben. Det var vel der Oscar brukte å ligge. Han passet også bra i stolen,flinke Elliott :-)

Kattalena sa...

Ja, finaste vovven saknas verkligen.
Hehe, ja, det är samma stol som Oscar brukade ligga i :-D. Passar bra till båda <3