tisdag, april 29, 2014

En somrig dag som spenderades inomhus (60/100)

Idag såg det ut att vara himla fint väder ute. Men jag spenderade såklart dagen inomhus på jobbet och fick gjort en hel del, speciellt sånt jag skjutit upp ett tag. Så det var ju bra. Men jag blev lite ledsen när jag tittade ut och det var sol och vårigt och verkade hur skönt som helst därute! Jag åt lunch vid skrivbordet. Mycket god sådan bestående av sallad på gurka, tomat, fetaost och mozzarella.

På vägen hem åkte jag till ett postkontor i Limhamn och hämtade mitt körkort (äntligen!) och sen till Ica och hämtade ett paket med tre koftor, alla verkar jättesköna och bra!
När jag kom hem så fixade jag iordning ceasarsallad (att blanda ihop själv, då allt var i skålar) och sen kom Michael, Elliott och Ida över och åt. Det var riktigt gott! Inte för att de små åt speciellt mycket (som vanligt). Men vi andra åt desto mer. Och jag köpte en färdig dressing som var riktigt god.
Lite märkligt att det står extra virgin olive oil, för i innehållsförteckningen finns inte ett spår av någon olivolja inte.

Ida och Elliott fortsatte att leka hemma hos mig tills det var dags för Elliott att nanna. Själv skruvade jag ihop den ena balkongstolen. Bara en kvar nu :-). Blir jättebra tror jag! Hoppas de fått in dynor nu så att de blir sköna att sitta i också... de var inte så sköna utan dynor precis.

Min lilla frösådd med klättrande växter har idag blivit typ dubbelt så stora som igår, så snabbt de växer! Coolt! Det är ju jätteroligt med balkong! Man har lite bättre kontroll på något sätt. Hinner se när växterna blir torra, hur de utvecklas osv. Jag tänker att jag ska linda om vissa av krukorna med säckväv och rep, så de blir lite enhetliga och fina. Mamma och jag var ju för något år sedan på ett föredrag om växter på balkongen och de tipsade om att man kunde sätta säckväv på krukorna för att piffa upp dem lite. Vet bara inte riktigt var man hittar säckväv någonstans?

Och så lutar det åt att det blir en sommarresa till Kreta i år! Att åka Elliott, jag och mina föräldrar! Det skulle vara himla kul! Svårt bara att bestämma vilket datum som är bäst. Det krockar alltid med något, mitt brorsbarns student, midsommar/min födelsedag (gör inte så mycket för min del), eller jobbets kräftskiva (de veckor jag har semester alltså). Tokigt! Avresedatumen är väl otajmade om man säger så :-)

Imorgon är det valborg och då fyller Catta år. Men först är det jobb och förskola och så. Om jag förstått det hela rätt ska det vara varmt och fint väder imorgon också. Det håller jag tummarna för. Det får gärna fortsätta i helgen också!. Det ser ut som att det ska vara soligt, men kallare.

Vid nattningen idag pratade vi mycket Elliott och jag. Det var mysigt. Och så läste vi två sagor. Väldigt många sagor jag får läsa nu för tiden, hehe. Lite skoj faktiskt! Många man hört talas om men inte minns. Sagan Elddonet hade de visst läst på dagis (HC Andersen). Jag vet inte om jag är så förtjust i sagornas sensmoral precis, men de är ganska intressanta. De flesta är, blir eller vill vara prinsar/prinsessor, alla styvmödrar är elaka och vill bli av med den tidigare fruns barn, det huggs av huvuden och det är ibland ganska våldsamma historier. Barn blir ofta föräldralösa, lata & fula straffas. De som är söta är goda osv.

Inga kommentarer: