söndag, mars 02, 2014

Söndagslugnt

I förmiddags hämtade jag en glad Elliott hos mina föräldrar. Han hade sovit ända till 07.30 och det hör minsann inte till vanligheten :-D. Själv sov jag lika länge idag faktiskt. Sen satte jag mig en stund med kollektivbokföringen tills jag skulle hämta Elliott. Han hade som alltid haft det jättebra där och han vill gärna att hans kompis Erik ska få följa med dit och leka en dag.

Erik kom hit och lekte kl 11 och jag gjorde pannkakor till dem. De åt dem medan jag själv var på kollektivets matmöte och under vår 3-dagarsvecka blir det följande mat.
Tagliatelle med ostsås, tomatsås och bacon. Ugnsstekt lax med tillbehör och Porterstek med klyftpotatis, gelé och pressgurka och till efterrätt semla.

Elliott har hittat en favoritvideo på Youtube. Han går och sjunger på denna låt lite då och då. Fast han har en egen text som inte riktigt låter som originalet :-D.


Twisted Sister var den första "riktiga" konsert jag var på. Tror jag gick i nian kanske? Den var i Lund och vi fick motorstopp på vägen dit. Hehe.

Har ni inte läst Lärjungen som skrivits av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt så kan jag tipsa om den :-). Kan vara bra att läsa första boken innan man läser den förstås. Lärjungen var spännande och bra tyckte jag.

Sen hade jag tyckt att det vore skönt om dygnet hade lite fler timmar och att tiden inte gick så himla fort alltid. Det är så mycket jag inte hinner med... speciellt på helgen. Jag har fortfarande rätt så ont i magen tyvärr. Så jag ställer in att gå på meditationen ikväll. Det är nog klokt.

Inga kommentarer: