fredag, mars 28, 2014

Mysig, vårig, ledig dag (28/100)


Idag vaknade jag tidigt och satte mig att jobba undan likvidöversikt mm så att jag kunde vara ledig resten av dagen. Åkte till mina föräldrar och var där strax före 10. En glad liten skrutt hade haft det så bra så bra. Men han hade stigit upp redan halv sex på morgonen :-). Vi var kvar och pratade och sen bestämde vi oss för en fika på Espressohouse i Limhamn. Mamma följde med oss och först satt vi där inne.
Elliott fick varm choklad med marshmallows
Beställde jättegoda mackor, Elliott tog ost och kalkon, mamma och jag delade en med fetaost och den var supergod. Vi satte oss där ute efter en stund. Det var så vårigt! Varmt och skönt! Vi satt och njöt i solen. Sen gick vi till leksaksaffären och in om systemet och sen åkte vi hemåt och släppte av mamma hos sig på vägen.

Väl hemma gick Elliott och jag ut en runda med Oscar. Sen fixade jag lite där hemma. Vi spelade wii, åt kanelbulle och spelade lite till. Efter ett tag var det dags för kalas hos moster Annika. Vi körde dit och kom minsann i tid. Olle, mina föräldrar, Sofia, Ludde & Aline var också där. Lite senare kom även Eva, Håkan och deras fina gosiga Golden Retriever. Det var en jättetrevlig kväll med massor av supergod mat! Grillad fläskfilé och fläskkarré, bakad potatis, fruktfat, sallad, aprikossås, tzatziki och rödbetor mer fetaost.
Mmmmm! Vilket fruktfat!
Vi fick tårta och sen var det lite frågesport och efter det fick vi massor av goda ostar. Gott var det och mätt blev jag! Vi åkte hem framåt 23. Trötta båda två :-).

När vi kom hem ville Elliott säga godnatt till Michael och lägga två tjugolappar (som han fick av mamma) i sin sparbössa som han har hos Michael. Nu är jag hur trött som helst så det är dags att nanna kudden minsann.

Inga kommentarer: