lördag, mars 29, 2014

Har man inte att göra så gör man sig det...

Idag steg Elliott och jag upp vid 07 efter att ha dragit oss en stund. Jag tänkte att det var en bra dag att starta garderobsröjningen. Sagt och gjort! Men oj vad mycket saker jag hade lyckats få in i garderoben alltså! Vart ska alla de grejorna ta vägen nu? :-D
Så nu är hela vardagsrummet fyllt av en himla massa grejor...

Spelade lite wii med Elliott, annars fick han mest pyssla själv där på förmiddagen. Han byggde mestadels lego. Sen kom Michael över och hjälpte mig ta bort en massa grejor ur garderoben och vi bar ner den stora hyllan som var i min garderob när jag flyttade in. Efter att ha rensat ut allt passade jag på att fräscha upp den lite genom att måla väggarna lite snabbt.

Elliott och jag åkte till Limhamn och mötte upp mamma utanför Espressohouse. Det var ju så mysigt med fika igår så vi tog en repris idag. Idag var det riktigt våtvarmt och skönt ute! Tyvärr hade Espresso slut på den goda fetaostmackan och Elliotts varma macka smakade jättekonstigt och han ville inte ha den men jag lyckades byta ut den mot en ägg och kaviarmacka och den tyckte han var god :-). Jag tog en isatte och ceasarsallad. Islatten var otroligt god! Mmmmm! Årets första.
Det var skönt att sitta ute och efter fickan åkte vi till Mattssons plantskola. Jag hittade present till Lina och två blommor till mig själv.

Vi körde hem om oss och släppte av Elliott som gick hem till Michael. Jag körde och släppte av mamma på Mobilia och själv åkte jag till Bauhaus för att hitta konsoller att hänga upp blomlådorna med. Där fanns tyvärr inga som passade. Så jag åkte tillbaka till Mobilia och mötte upp mamma utanför Buketten. Vi gick in och kollade men köpte inget.

Nu är jag hemma och har fortsatt garderobsprojektet. Michael hade varit här och satt upp en lång garderobsstång som han hade i sin garderob men inte ville ha. Det blev himla bra! Men utanför garderoben är det inte lika fint. Var ska jag göra av alla saker??? Hoppas att jag hittar någonstans att göra av dem?

oj oj oj...
Ikväll ska jag på fest hos Lina. Det ska bli trevligt men jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit. Väljer mellan att cykla eller att åka buss. Men bussarna går inte så bra så cykla är egentligen smidigast, tror jag...

Inga kommentarer: