måndag, mars 31, 2014

Fina Oscar (31/100)

I morse när Elliott vaknade så sa han direkt "jag vill gå till pappa och bygga lego" :-)Han fick ett nytt legopaket igår och det tyckte han var himla kul. Så han fick klä på sig och springa över direkt och bygga lite lego innan förskolan. Michael hade inte stigit upp än så han blev väckt av Elliott som kom och ringde på :-D

Jag gick upp på vårdcentralen och tog blodprov inför  hälsokontrollen som vi får på jobbet vartannat år. Det gick jättesnabbt, tog bara ca 10 min. Jag tycker vår vårdcentral är toppen!
Sen jobbade jag och det gick bra. Åkte hem vid halv sex och väl hemma gick jag och hämtade en matkupong och sen till matsalen där det serverades pyttipanna. Michael och Elliott kom samtidigt.
Erik hade följt med dem hem efter förskolan och de hade lekt på lekplatser mm. 

Efter maten hängde Elliott med mig upp i lägenheten och vi spelade wii tills det var läggdags för honom och meditationsdags för mig. Vilket bra ställe jag hittat alltså! Mysigt, trevligt och olika människor varje gång. Och jag som var så trött efter två nätter med alldeles för lite sömn, fick ny energi. Är fortfarande trött, men inte på samma sätt längre.

Idag var det inte en bra dag för Oscar. Han har inte varit sig lik :-(.
Och nu när jag gick kvällsrunda med honom så var han nästan lite vinglig i benen och man märker att han tycker att det är obehagligt att gå. Och han virrar och så ville han bara kissa och gå direkt hem igen. Han stannar på omotiverade ställen och innan idag på jobbet så när han skulle gå ner för en trappa med tre steg så stannade han mellan varje och verkade inte veta hur han skulle göra riktigt. Tycker att det är jobbigt att se honom när han inte är i form :-(. Och när man inte vet hur han egentligen mår. Tycker han har varit låg idag...  Lille finaste vovven. Vill inte att han ska må dåligt.

Men för att avrunda med något roligare så är de här råttorna så fantastiskt söta och duktiga! Om jag skaffar råttor igen (vilket jag blir bra sugen på när jag ser detta) så ska jag vara en aktiv matte och lära dem alla dessa tricks!


3 kommentarer:

Anne Grethe sa...

Så trist at Oscar er så syk.Det er så leit for de kan jo ikke si hva de føler. Vi blir jo så glad i "barna våre". Tenker på dere.

mossfolk sa...

Näe, usch, det är verkligen baksidan med att vara husse eller matte, detta när djuren inte mår bra.

Kattalena sa...

Tack!
Mmmm, det är jättetråkigt.
Nu märker man att han inte mår så bra och det är inte skoj :-(. Finaste Oscar.