torsdag, mars 20, 2014

onsdag, torsdag och broccolisoppa

Igår var det onsdag och det var revision av ett av våra bolag. Det gick fint och vi var och åt lunch på Noodle Market. Det var gott. Revisionen varade länge så jag slutade först vid 18 då jag åkte hem till mina föräldrar som hämtat Elliott. Han var väldigt frustrerad när jag kom. Han sköt pilbåge (på wii) och pilen gick inte alls som han ville att den skulle gå, hehe. Lyckades få honom att avsluta och bygga lite lego istället. Betydligt lugnare :-)

Mamma bjöd på jättegod fiskrätt med supergod sås! Vi åt och pratade och tiden sprang iväg och plötsligt var hon över åtta och det var dags att åka hem. När vi kom hem gick vi över till Michael så att Elliott skulle få säga godnatt till honom. Sen gick vi hem och la oss. Innan Elliott skulle somna sa han att han hade ont i magen. Och jag som är så nojjig för det sov knappt på hela natten. Var vaken helt till minst 04 och sov kanske totalt två timmar på hela natten. Så himla störigt! Elliott sov gott hela natten lång och vaknade inte förrän kvart över sju på morgonen. Sötnosen! Jag är väldigt trött på mig själv kan jag säga...

Idag så lämnade vi Elliott på dagis och sen åkte jag till jobbet och idag var det slutrevision. Vi var på Brogatan och åt lunch med revisorerna och Mårten på Roxy. Det var himla gott och trevligt. Men väldigt små portioner... Alltså väldigt, väldigt små. Tur att det var sallad och bröd som man kunde ta mycket av till det hela. Och en väldigt god tryffel som smakade lemoncurd.

Efter slutrevisionen som gick väldigt bra så tog jag buss och tåg hem. Körde till Ica och handlade till mat och hämtade en micro på posten. Hittade en för 399 kr. Så får vi se om den är bra :-).

När jag kom hem så lagade jag mat. Det blev ugnsbakad fetaostfylld kycklingfile inlindad i parmaskinka och med balsamvinägersås & ris till. Och till Elliott lagade jag broccolisoppa.

God och lättlagad broccolisoppa

För två personer:
olivolja
1 färskt broccolihuvud
1 liten lök
1 vitlök
grönsaksbuljongtärning
7 dl vatten
1-2 dl grädde
1 liten potatis

1. hacka lök och vitlök och fräs mjuk i olja.
2. skölj och dela broccolin i buketter och dela stammen i små bitar. Ta i stambitarna i lökfräset och fräs ngn minut.
3. Häll på vatten, buljongtärning, ta i broccolin och riv i en liten potatis.
4. Koka upp och låt sjuda i ca 10 min tills broccolin är mjuk.
5. Ta i grädden och koka någon minut till. Smaka av med salt.

Om man vill så mixar man den, annars äter man den som den är.

Elliott och Michael kom över och åt. Elliott och jag spelade wii när Michael gick ut med Oscar. Sen gick de hem till sig. Jag plockade undan, packade upp micron, sorterade kvitton och kollade Sveriges Mästerkock och nu ska jag snart nanna.

Det har varit riktigt vårfint idag! Men blåsigt. Solen värmde trots det.
Och jag är så sjukt trött! Hej och hå. Sov gott!

Inga kommentarer: