lördag, mars 01, 2014

Blev inte riktigt som planerat

Idag började Elliott och jag dagen med att gå på simkurs. Idag fick de rädda varandra med livboj och de fick simma med flytvästar. Kul! På hemvägen köpte vi med oss semlor till fika. Vi spelade Super Mario på wii och Michael kom över och fikade med oss. Sen jobbade jag någon timme medan Elliott och Michael spelade wii.

Vi lagade middag (köttbullar med gräddsås och potatis). Tyvärr fick jag jätteont i magen efteråt. Jag skjutsade Elliott till mina föräldrar, han ska söver över där i natt. Det har han sett fram emot! Jag skulle på konsert på Folk å Rock och hoppades att mitt magonda skulle gå över tills dess. Det gjorde det dock inte och jag mår inte alls bra :-(. Men ska men se det positivt så är det väl ganska bra för mig att sitta här i soffan och ta det lugnt, med världens finaste vovve snusandes bredvid. Det händer ju inte alltför ofta :-).
Finaste sötvovven!
 Igår var det fredag och på morgonen gick jag med Elliott till tandläkaren. Det gick jättebra! De var snälla och han hade fina tänder. Hans överkäke är lite smal så de måste kanske reglera det så småningom, tydligen är man lite flexibel i överkäken så det går att spänna ut den på nåt sätt.
Jag lämnade Elliott på förskolan och åkte hem och jobbade, fick inte gjort allt jag skulle men det jag inte hann med gjorde jag klart idag.

Hämtade Elliott på förskolan och vi gick hem och städade undan, spelade lite wii jag hann med att sy fyra kuddfordral till Elliotts rum. De blev mjuka och mysiga! Röda och gröna. Vi dukade för 11 personer och jag lagade tagliatelle med ost- & tomatsås samt smulad bacon till. Mina föräldrar kom först och hade med sig jättefina tulpaner och en kruka hyacinter, de ser ut att slå ut alldeles snart. Kul! Sen kom min bror och hans familj. Maten blev god och det var roligt att ha alla här på middag. 11 personer är nog max vad jag får in vid ett matbord alltså :-D.

De fina tulpanerna!
När vi ätit klart så var det dags för konsert. Vi gick och såg a tributs to Abba. Det var skoj! De sjöng bra och det var en symfoniorkester från London med, även små barn från Djupadalsskolan kom in och sjöng två gånger :-D.

Nu vill jag att mitt magonda ska gå över och att jag ska må bra igen... Michael som gick på konserten har skickat bild och säger att det är riktigt bra. Får trösta mig med ett avsnitt av någon serie tror jag. Kan ju inte äta eller dricka nåt gott heller, himla tråkigt faktiskt :-(.
Och ett inlägg som jag nyss skrev (ett långt sådant) bara försvann i tomma intet (IGEN). Förstår inte vad som går fel? Får försöka se till att kopiera hela inlägget innan jag publicerar det i fortsättningen.

Inga kommentarer: