torsdag, januari 23, 2014

Oooups så var det redan torsdag! Snart fredag :-)

Tisdag:
Det var en busy day... Först var jag hos tandläkaren och äntligen skar de bort en bit skinn som jag stört mig på (inne i munnen). Det gick fint och det var kul att träffa Camilla som är tandsköterska där :-).
Tillbaka på jobbet så hade jag telefonmöte med Medius och fick äntligen lära mig skanningsinställningarna ordentligt. Nu känns det som att det är på bana.

På lunchen gick Michael och jag till Akropolis och åt. Sen hann jag jobba lite till, ett möte och så ekomöte. Sen var jag och mamma och hälsade på pappa. Det var trevligt! Mamma hade med bullar och vi drack te. Pappa berättade bla om undersökningarna som gjorts och ska göras :-). Han skulle vara där en dag till. Michael och Elliott var snälla och hämtade oss. Vi hämtade pizza på hemvägen, mamma hoppade av i Limhamn.

Vi åt pizza och sen var jag på styrelsemöte i kollektivet. Även denna gång lite över 2 timmar. Hämtade Elliott hos Michael efteråt. Vi gick hem till mig och Elliott byggde ett nytt tjusigt legohus och jag började skruva ihop en byrå. Vi gick och la oss lite för sent. Elliott klagade på ont i halsen och harklade sig en massa och ville ha hostmedicin. Jag hade ingen hemma så vi messade Michael som kom hit med Quilla. Sen gick Elliott och jag och la oss igen.

Onsdag:
Det var jobb och fullt upp och på lunchen träffade jag Pernilla, en tjej som jag umgicks med för länge sedan och inte har träffat sen dess. Hon hittade mig på Facebook. Skoj! Vi lunchade på Akropolis och det var trevligt! När vi hade gått därifrån så kom jag på att vi glömt betala, hehe. Så jag dit igen lite senare och betalade :-D. Michael hade bilen, vilken jag behövde. Så vi möttes upp utanför Emporia och jag körde honom hem och sen till jobbet. . Jobbade igen. Jag mässade pappa att han skulle ringa om han skulle åka hem från sjukhuset. En liten stund senare ringde han och fick komma hem igen. Allt var bra med hjärtat! Troligtvis var det luftrörskatarr som gav honom bröstsmärtorna. Jättebra om det är så ju! Jag skjutsade honom hem, sen åkte jag till min lägenhet med Oscar.

Mamma hade hämtat Elliott på dagis och när jag jobbat undan lite till där hemma så åkte jag hem till mina föräldrar där Elliott och pappa just var på väg att handla. Mamma bjöd på jättegod middag,  varmrökt lax, ärtor, potatis och rom-sås. Mumsmums. Och det var även supergod getost med pesto grillade i paprika i ugnen. Mums! Vi åt och pratade och hade trevligt och plötsligt var klockan åtta och det var dags att bege oss hemåt. Elliott skulle sova hos Michael så vi gick dit när vi kom hem. Själv gick jag till lägenheten och skruvade ihop min byrå och fixade lite i garderoberna innan jag la mig.

Torsdag:
Elliott kom och hämtade mig på morgonen, vi åkte till dagis och sen till jobb. Det svämmar över av jobb på kontoret. Galet mycket! Så det var bara att jobba på men jag kom inte riktigt så långt som jag ville… Vid 16-tiden följde Åsa med mig hem till lägenheten. Jag fick en jättefin blomma och ostar av Åsa. Och så dukade vi fram massor av ostar, åt, pratade och hade det finfint!
Många goda ostar blev det!
Elliott tittade in och åt lite ost och spelade råttfällan med Åsa :-). Sen gick han hem till Michael igen. Åsa och jag kollade på Ugly Betty och lite på Heart of Dixie. Jörgen kom och hämtade Åsa och jag hämtade Oscar och gick ut med honom samtidigt som jag följde Åsa ner. Oscar och Dixie träffades en sväng och Oscar kissade i typ en evighet, han var nog nödig värre :-D

Nu har jag sett lite New Girl, fast jag egentligen borde jobba. Tog tag i lite kollektivekonomi istället. Och så får jag ta ordentliga tag med jobbet imorgon. Jag måste verkligen försöka vara superjättemegaeffektiv. Så jag får undan den långa listan med uppgifter innan jag ska hämta sötnosen på dagis!

1 kommentar:

Petra sa...

Vad skönt att det inte var nåt fel på din pappas hjärta!