tisdag, januari 07, 2014

Så var det jobb igen!

I morse vaknade jag av mig själv strax före 07. Michael och jag samåkte till jobbet och det kändes bra att jobba igen och få lite struktur. Det var kul att träffa alla på jobbet också. På lunchen gick vi till Rosegarden och åt buffé. Jag har tänkt att jag ska äta lunch ute en dag i veckan, resten av dagarna ska jag ha med mig mat. På väg tillbaka till kontoret gick jag in om Tiger och köpte små fina lampor och en klädhängare. 

Fick gjort ganska mycket på jobbet, tog tåg och buss hem och var hemma till kl 18. Vi hade fått en matkasse. Jag trodde vi hade avbokat matkassen helt, men det visade sig att jag bara lagt in en paus. Så nu har jag massor av mat i kylen! Och jag som ska äta i kollektivet typ varje dag denna veckan :-). Jag får väl laga lite av maten på morgonen och ta med till jobbet som lunch. Det blir ju bra! 

Elliott var hos Michael och jag hämtade honom och så gick vi ner till matsalen och åt. Det var trevligt! Satt med några jag inte pratat med förut. Elliott tyckte det var jättegott (broccolisoppa) och åt två portioner plus knäckebrödsmackor. Det var jättegott faktiskt! Vi gick därifrån vid 19. Så himla smidigt alltså, få mat serverad och så slippa plocka undan och diska och allt… 
Och så skrev Elliott så fint på tavlan till mig. 
Gulligt!
Vi gick upp i lägenheten och en liten stund senare ringde det på dörren. Det var mina föräldrar som tittade förbi. Vi åt lite ostar och det var himla trevligt med besök! Sen var det dags för Elliott att nanna, han har lagt sig så sent på sistone. Det blev ganska sent idag också för han skulle bara… en massa innan vi kunde lägga oss. Hehe. Men nu sover han sött och jag ska också gå och lägga mig.

Innan Elliott skulle sova så sa han att han inte tycker det är roligt att gå på dagis igen. Han ville hellre vara hemma. Jag sa att det är mysigt att vara hemma, men eftersom vi både ska jobba och gå på förskolan så får man göra det bästa av det. Och att det ju är roligt ändå när man väl kommer till jobbet/förskolan. Men jag förstår honom! Det är ju himla skönt att vara ledig och hemma :-D

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Men åh så sött skriver på tavlan!!!

Och sådär säger jag ofta till bekymrade föräldrar på utvecklingssamtalen när de tar upp att barnen inte vill gå upp eller inte vill åka iväg på morgonen, fast de har roligt när de väl är på förskolan. Jag kan inte påstå att jag piggt kastar mig ur sängen varje morgon och tänker att hurra, en arbetsdag... Förskolan är ju barnens "arbete".

Kattalena sa...

Ja, han är för söt :-). Titta inte mamma sa han medan han skrev och sen suddade han ut det igen jättefort! Rena turen att jag lyckades fångacdet på bild, hehe.

Precis så tänker jag med! Tycker att du verkar vara en fantastiskt bra förskollärare! Hade varit toppen att ha dig som fröken!!!