lördag, december 07, 2013

Julmarknad

Idag gick Elliott och jag upp halv sju. Jag hade varit vaken sen fem så det var lugnt för min del. Har svårt att somna om när jag väl vaknat. Vi löste korsord i soffan och spelade Uno tills Michael steg upp. Elliott och jag gick till ICA och handlade frukost. Det var glashalt på vägen dit! Vi höll på att halka omkull flera gånger!

Efter frukosten åkte vi och hämtade mamma för vidare färd mot Katrinetorps julmarknad. Moster Annika åkte in från Lund och vi hämtade upp henne på Södervärn och sen gick vi på marknaden. Det var roligt att gå på julmarknad! Jag köpte två getostar och tre par stickade sockar.
Mina fina nya strumpor!
 Vi gick och fikade mumsig fika! Jag tog mandelmussla med grädde o sylt samt en klenät. Elliott träffade tomten och fick en liten stjärna att hänga i fönstret.

Elliott med tomten
Efter julmarknaden skulle Elliott på teater med sin kompis Alex så vi körde honom hem. Sen åkte mamma, Annika och jag till min nya lägenhet och tittade. Skulle parkera på min garageplats och den var upptagen IGEN! Så himla konstigt. Jag måste försöka få rätt på det på måndag.

Skjutsade Annika till Hyllie och mamma hem. Sen åkte jag inom Lidl och köpte lite ost och salami. Hämtade upp Michael och lite smågrejor och så körde vi till lägenheten. Michael åkte hem för Elliott skulle snart komma hem från teatern. Jag gick upp i lägenheten och började sätta maskeringstejp. Men den tog slut alldeles för fort. Och så började jag fundera över om jag egentligen skulle måla taket eller bara låta det vara :-). Behöver ju inte överarbeta det hela… Så det blir nog bara några väggar och över fläckar i taket. Men det var så mörkt så jag kunde inte se ordentligt. Får kolla i dagsljus imorgon. För så snart jag är klar med målandet kan jag ju börja flytta dit lite möbler och annat skoj! 

Michael och Elliott kom och hämtade mig. Vi var hungriga så efter att jag köpt maskeringstejp och flyttkartonger så lagade vi middag. Det blev tagliatelle med ost- & baconsås + tomatsås. Gott! 
Nu är det kväll och dags för lite lördagsmys. Har satt på Så mycket bättre från förra veckan. 

Brasan är tänd

2 kommentarer:

Anonym sa...

Katta, du kan låna flyttkartonger av min mamma om du vill? Hon köpte nya när hon flyttade så du kan ju bara gå förbi en dag när du är i lägenheten om du vill. Och vilka fina sockar du har köpt!! Kram Becka

Kattalena sa...

Tack snälla! Vi har massor av flyttkartonger egentligen (typ 50 st eller så) men jag ville ha några helt nya och fräscha :-D. Så det var därför jag köpte några extra, trots att vi eg. inte behöver. Vi flyttade ju alldeles nyligen, hehe. Men jättetack ändå för erbjudandet!

Ja, visst är de fina!!! Så glad för dem! :-)