tisdag, december 03, 2013

Jobb, träning och husmöte

Idag vaknade Elliott väldigt tidigt. Och han kunde inte somna om så vi steg upp och jag satte mig att jobba en timme. Det var bra! Elliott satt bredvid och gjorde korsord.

Michael gick ut med Oscar innan han åkte iväg till Stockholm. Elliott och jag åkte till dagis och sen var jag på jobbet. Där hade vi utbildning i elektronisk fakturahantering. Ska bli så bra när det kommer igång alltså. Och jag stack iväg på lunchen för att träna på rehaben och det blev en snabbträning på 30 min för jag hann inte mer tyckte jag. Sen tillbaka till kontoret och gick ut med Oscar.

Jobbade på tills Oscar pep för mycket för han var sååååå hungrig. Då åkte vi hem och han fick mat och jag åkte iväg till kollektivhuset och gick på Husmöte. Första husmötet och jag blev vald till kassör och således även styrelsemedlem. Blev vald till en grupp som ska gå igenom stadgarna också. Det var roligt med möte men oj vilken tid det tog. Mina föräldrar hämtade Elliott på förskolan idag, så han var hemma hos dem.

Jag har gått på många möten (i LS tex) och detta förde med sig en väldigt bekant känsla. Ska bli skoj det här! Och efter mötet hade vi kort styrelsemöte för att bestämma när vi ska ha riktigt styrelsemöte :-). Sen var klockan över 20 och jag skyndade hem till mina föräldrar. De hade mat kvar till mig, supergott var det. En sås som jag inte ätit på flera år som är så himla god alltså. Elliott var på strålande humör! Jag fick en söt & rolig ko-kalender av mamma. Pappa bjöd på punsch-parfait (som Uffe gjort). Gott!

Vi åkte inte hem strax efter nio och så gick vi ut en kort runda med Oscar. Sen nattade jag sötskrutten och nu är det läggdags. Hade tänkt jobba men det blev för sent så det får vänta tills imorgon. Då kommer revisorerna igen.

Jag har svårt att låta bli att tänka på allt jag vill fixa med lägenheten. Men efter årsredovisningarna, då ska jag sätta igång. Måla framförallt! Och på torsdag kommer någon och tittar på balkongdörren som inte går att stänga… hehe.

Inga kommentarer: