torsdag, oktober 31, 2013

Busy busy busy

Här har det varit hektiskt värre fast på ett bra sätt :-D

Onsdag:
Jag hämtade Elliott tidigt på dagis och vi åkte buss till Emporia. Där letade vi present till Michael från Elliott. Det gick bra! Direkt när vi kom in så såg Elliott Jensens böfhus, "dit vill jag", sa Elliott. Vi har aldrig varit där förut så jag tyckte det var lite kul, fast jag var inte speciellt hungrig. De har ju egen barnmeny och den var himla rolig tyckte Elliott som satt och gjorde minisudoku medmera när vi väntade på maten.
Elliott pysslar medan vi väntar
Och det var jättebra lagom svåra sudoko som han fixade alldeles själv
När vi var klara med mat och shopping så kom Michael och hämtade oss. Det var visning av huset kl 18 så vi åkte till IKEA och fördrev tiden. Vi fikade och Michael och Elliott slappade i fikasoffan medan jag sprang iväg och provsatt/låg bäddsoffor. Sen åkte vi hem. Jag hittade en skön bäddsoffa men den var lite dyr.

Torsdag:
Både blomma och uggla vald av Elliott
Michael fyllde år och han fick finfrukost och presenter på morgonen.
Kort från Elliott
Jag gav Michael en Rammsteintröja, självklart fick Elliott en också - han är ju stort fan! :-D

Vi åkte till dagis och jobb och jag gick och hämtade Elliott vid 15-tiden. När vi kom hem så försökte jag packa allt inför Londonresan, det gick ganska bra. Elliott och jag dukade och vid halv sextiden kom mina föräldrar med thaimat och vi firade Michaels födelsedag! Vi åt passionsfruktstårta till efterrätt och var så mätta att vi knappt orkade den! Det var ett trevligt firande :-).

Fredag:
Jag steg upp 03.50!!! och packade ihop det sista och kollade lite på datorn och såg till så jag hade biljetter, pass och allt annat viktigt med mig. Gick till bussen i god tid, den gick 05.04. Becka hoppade på på hållplatsen efter. Vi bytte till tåget där Åsa och Ingrid redan var. Flygturen till London gick super och vi fick minsann frukost på flyget. När vi åkt tunnelbana i evigheter och kom upp från Metron så låg det ett Primark precis vid hotellet! Så himla bra alltså! Det var riktigt varmt och skönt ute, typ 17 grader! Vi checkade in på hotellet och sen gick vi och shoppade. Hehe. Tillbaka till hotellet och lämnade av alla grejor och sen ut igen med sikte mot Coventgarden där vi bokat afternoon tea. Operasång och stråkorkester ackompanjerade vårt afternoon tea intagande. Det var fantastiskt goda scones med clotted cream till.
På väg ner till afternoon tea stället
Väntar på te
Time to dine..
Vi gick runt i coventgarden. Där fanns bla lush och jag köpte en pulverdeo som verkade bra.
Jag hittade en lampa som jag vill ha! Sååå fin! Tetris liksom, hur coolt är inte det?!
Tillbaka till hotellet sen och bums iväg igen för att äta lite mat på steakhouse innan kvällens konsert. Arctic Monkeys på Earles Court.
Earls Court
Arctic Monkeys var bra men konsertstället var inte så mysigt. Roligt att det i slutet av konserten exploderade av rök och glitter :-D. Efter konserten åkte vi hem och sov en välbehövd sömn.

Lördag:

Åt god frukost på hotellet. Mätta och belåtna gick vi ut och gjorde stan, mestadels Oxfordstreet.
Så fint!
Becka på Oxfordstreet

Vi hann inte med någon fika men däremot en lättare lunch.
Äntligen vin, sa Becka och Åsa :-D
Linslusen och Ingrid :-D
Becka provar sitt shoppingfynd!

De andra kände sig lite stressade av att de inte skulle hinna med alla affärer så jag föreslog att jag skulle åka och hämta kvällens biljetter redan på eftermiddagen, jag är inte lika intresserad av finaffärerna :-D. Jag tog tunnelbanan med alla miljoner människor och det var hur varmt som helst i vagnen och den stannade mitt i en tunnel. Det var ingen täckning på mobilen och jag höll på att svettas ihjäl. Så skönt när jag äntligen kom fram till Camden Town och kunde gå ur.
Gillar alla utsmyckningar i Camden
Klänningar på marknaden
Tips på bra restaurang!
Då hade det börjat regna. Så jag småsprang längs marknaden för att inte bli alltför blöt. Kom fram till Round House och fick biljetterna. Satte mig där för det fanns internet! Tjohoo! Nätet i London är inget att hurra för och hälften av alla mess kom inte fram? Sen gick jag till tunnelbanan och åkte tillbaka till hotellet och de andra.
Redo för konsert!
Vi åkte till Camden Town och gick till en restaurang som jag varit på förut (med jobbet).
Det var supergod mat och vi var mycket nöjda! Sen gick vi till Roundhouse för kvällens konsert.

Det var Boomtown rats och "oh my god" vilken energi och vilken underhållning! Det var nog faktiskt en av de bästa konserter jag någonsin sett! Bob Geldof var såååå närvarande och alla låtar blev personliga och han var typ inte stilla en sekund!
Scenen
Anar ni energin? Det var sååååå bra!
Så grymt bra alltså! Publiken var superpepp och kunde alla låtar. Stämningen var fantastisk, lokalen suverän och ombonad trots att den är så stor. WOW! Helt glad var jag efteråt, inga problem att stå på den konserten inte....

Sen åkte vi hem. Åsa och jag gick och la oss, Becka och Ingrid gick på pub :-D.

Söndag:
Dags för sista dagen i London för denna gången! Frukostkön var evighetslång så vi gick till Starbucks och åt frukost denna morgon.
Vi strosade i väntan på att affärerna skulle öppna och jag smet iväg till Applestore för lite nätverk och facetime-chatt med Elliott :-D.
Skyltfönstret till mac-butiken
Sen gick jag tillbaka och letade upp tjejerna på Carnaby Street.

När affärerna öppnat så gick vi runt och luktade på parfymer tills det var dags att åka till flygplatsen :-).
Fint julpyntat!
Efter långa tunnelbaneresan så kom vi till flygplatsen och Becka, Åsa och jag sprang runt och luktade på parfymer mm tills vi slutligen hamnade på en bar/restaurang där jag tog en getostsallad och lite bubbel. Det var himla trevligt! Sen fick vi plötsligt bråttom och Åsa snabbshoppade en parfym och sen sprang vi till gaten :-D. Hemresan gick bra även om de varnade för turbulens. Som tur var hade vi ingen aning om den annalkande stormen!!! Vilken tur att vi åkte hem just när vi gjorde, några timmar senare hade det nog inte varit så kul... Det var en fantastiskt trevlig resa! Över all förväntan.

Och det var fantastiskt skönt att komma hem till egna sängen och få duscha och sen krypa ner hos Elliott som vaknade och berättade vad han just drömt. Sötnosen!

Måndag:
Elliott vaknade 05.44.... och det var bara till att stiga upp med honom, hehe. Då hade jag inte sovit många timmar inte. Och sen var det jobb och träning kl 09. Puh! Jag hämtade Elliott vid 16 och oj vad det stormade! Vi höll på att flyga iväg i blåsten på väg hem från Ica. Michael mötte upp oss och bar Elliott hem. Jag var något trött på kvällen om man säger så. Och dagen efter var det en tidig morgon och flyg till Finland!

Och nu hinner jag inte blogga mer för denna gången för nu ska jag gå och se Winnerbäck och idag är det redan torsdag. Tjo och hej vad tiden går.