torsdag, september 12, 2013

körsång o yoga o lite annat

I söndags var jag med Elliott på terminens första danskurs. Ingen från hans förra grupp var där, det var bara en massa okända flickor :-). Han dansade på bra ändå! Men mitt i så ville han inte vara med längre, någon hade råkat trampa på honom. Men när danslärarinnan ropade på honom så gick han tillbaka och var med resten av lektionen. Han tyckte det var skoj så han ska gå denna terminen. Vi cyklade dit och vi cyklade hem, det tog bara lite mer än 10 min så det var ju inte så långt. Och det är så roligt att cykla med Elliott. Han sjunger och vi pratar hela vägen.

Efteråt åkte jag in till stan och fikade med Helene. Det var evigheter sen vi träffades och jättekul att ses. Hon hade precis kommit hem från semester i Kroatien. Vi hade en hel del att uppdatera varandra kring.
Lite senare så åkte jag och Elliott till IKEA. Där mötte vi upp Catta, Magnus, Nea och Anastasia på lite IKEAlunch. Trevligt! Sen gick vi en runda på IKEA innan vi åkte hem.

På måndagen gick det trögt på jobbet. Jag hade halvfastedag, det gick däremot jättebra! Mamma och jag var ute på ett litet äventyr och när jag kom hem så nattade jag sötskrutten. Han är så himla gosig. Dock berättade han om en vikarie på dagiset som tagit honom för hårt i armen någon gång före sommaren. Han har tänkt mycket på det och nu pratade han om det igen. Jag sa att den där vikarien är ju inte kvar längre. Men då sa Elliott att han var tillbaka och att han ville att jag skulle säga till honom att Elliott tycker han tagit för hårt i armen. Han själv vågade inte. Så jag lovade att prata med honom dagen efter.

På tisdagen när vi kom till förskolan pratade vi med en av de fasta om händelsen. Elliott var nöjd med det.  Han var förresten uppe redan 05.20 för han hade magknip. Vi var såklart också uppe då och sen kunde ingen av oss somna om. Så vi var lite trötta under dagen om man säger så. Mina föräldrar hämtade Elliott och innan vi åkte hem till dem efter jobbet så åkte vi hem om. Michael gick ut med Oscar och jag städade. När vi var klara åkte vi hem till mina föräldrar och mamma hade lagat supergod middag (vet inte vad den heter) men det var väldigt mumsigt! Jag åt massor. Vi tittade på TV och hade det bra! När vi kom hem så gick vi och la vi oss tidigt allihop, trötta som vi var efter den tidiga morgonen.

Igår var det onsdag och det var jobb och jag körde en halvfasta eftersom Michael gjorde det och på kvällen var jag på körsång. Där var också Lina och vi har inte träffats på jättelänge så det var skoj! Och det var en rolig körsång även om jag blev alldeles trött i rösten. Körledaren är bra och låtvalet kul!

Och idag är det torsdag och jag vaknade seg och var väldigt seg hela förmiddagen och fick inte alls så mycket gjort som jag önskat. Åsa hängde med Michael och mig och lunchade på Sultan Palace. Och det gick lite bättre med jobbet efter lunchen. Vi hade årsbokslutsplaneringsmöte och sen var det dags att gå hem. Hemma spelade jag mini-curling med Elliott tills det var dags att gå iväg på kur i Medicinsk Yoga. Den var så himla bra! Det var Åsa (nr 2) på jobbet som upptäckte denna kurs, alldeles nära jobb. Jag som googlat och inte hittat någon medicinsk yoga alls. Jo en men den var svindyr. Den här var lagom i pris och det var en supermysig lokal och liten lagom grupp. Jättebra ju. Så Åsa och jag ska gå på den varje torsdag.
När jag kom hem så var det kvar av Elliotts pizza, så det åt jag upp. Sen läste vi saga och pratade och så somnade sötskrutten och jag och Michael kollade ett avsnitt Game of Thrones och så åt jag en halv påse Sombreros. Mums!

Imorgon åker vi till Småland! Det ska bli kul och hoppas vädret är OK!

Och jag ska verkligen försöka börja ta foton igen! Det har jag varit himla dålig på på sistone. Det är mycket roligare med bilder också. Det får jag sätta igång med imorgon.

Det hade varit trevligt att vinna en miljon eller så också! Hade jag inte alls haft någonting emot alltså...

Inga kommentarer: