fredag, augusti 23, 2013

Stockholm

Onsdag:
Vi gick vi upp tidigt och tog flyget till Stockholm, Elliott, Michael, jag och Josefin som jobbar på mitt jobb. Elliott var så glad och längtade till dit. Flygturen gick fint.
Elliott hjälpte mig med min väska, sötnosen!
Elliott ville till Gittan & mamma (som också är i Sthlm) direkt så han och Michael åkte dit meddetsamma medan Josefin och jag skyndade till Roxy och dagens möte. Något försenade kom vi dit och hade ett väldigt bra och trevligt möte. Vi fick hälsa på Eric Saade då de kom in i rummet för att hämta ett par högtalare. Vi såg även Malena Ernman som var i studion och spelade in :-). Roxy bjöd på lunch på en italiensk restaurang, vilket var gott och trevligt!
Mötet blev lite längre än vi trott och vi var tvungna att bryta strax efter tre då Josefins flyg gick kl 17 och vi gärna ville springa upp om Playground och säga hej också. Det hann vi precis. Josefin ilade iväg och jag stannade kvar och pratade radiopengar och lite annat med vår VD.

Elliott, Michael, mamma och Gittan var i Tantolunden och jag mötte upp dem där. De hade spelat minigolf och Elliott hade åkt linbana och badat i sjön och haft det toppenbra! Michael och jag checkade in på hotellet och lämnade lite grejor på rummet. Sen gick vi hem till Gittan. Vi åt kräftor till middag, fyra olika sorter! Jättegott! Med bröd och vitlökssmör till. Hade en himla trevlig kväll och avslutade med att spela "Olsson" innan det var långt över läggdags för sötskrutten och vi gick till vårt hotell för att sova.

Torsdag:
Jag vaknade av att Elliott ropade "Mamma, var är du?" strax före 06. Jag hade inte somnat förrän 02 så det blev inte många timmars sömn inte. Jag hade flyttat över till en säng i andra änden av rummet mitt i natten så det var därför Elliott undrade var jag var. Vi försökte somna om men det gick inte. Så det var bara att stiga upp. Elliott klädde snabbt på sig och öppnade dörren ut och ville gå direkt till Gittan :-D. Så vi skyndade på och traskade iväg så vi var där strax före 08.

Fin rabatt på vägen från hotellet

Gittan var uppe och hade dukat fram frukost till oss. Trevligt!

Efter att ha tagit det lugnt på förmiddagen så bestämde vi oss för att åka till Junibacken (Elliotts önskemål). Vi åkte T-bana och båt och inne på Junibacken åkte vi tåget och Elliott lekte och lekte och så fikade vi och sen lektes det lite till innan vi gick vidare till Skansen. Vi började på lillskansen och Elliott klappade en get. Sen letade vi efter djur som verkade ha gömt sig, men sen dök det upp flera stycken och björnungarna var så himla söta och lekte och klättrade i träd.
Elliott bjöd en påfågel på en godbit
Vi tog en kort drickpaus och sen var vi på akvariet. Deras akvarium är jätteroligt tycker jag! Speciellt att man får gå mitt ibland lemurerna och att det är fladdermöss och papegojor runtomkring en. Många djur att titta på!
En lemur
Söt sköldpadda
Fin utsikt från Skansen

Efteråt var vi helt slut och tog spårvagnen hem till Gittan. Vi beställde online pizza och den tog över en timme innan den kom. Den var dock hur god som helst! Mums! Tiden sprang iväg och Elliott ville spela en "Olsson" innan vi skulle gå till hotellet, så det gjorde vi. När vi kom till hotellet och hade läst godnattsaga så somnade Elliott på typ en sekund :-D

Fredag:
Denna dag var det dags för Michael och Elliott att åka hem. Vi packade ihop alla saker på morgonen och gick till Gittan.
På väg, allt packat och klart

Jag fick ett "akut" jobbärende att ta hand om och som jag satt med på förmiddagen. Men jag var klar strax före 12 och då följde vi allihop Michael och Elliott till stationen. Sa "hejdå" till dem och sen gick Gittan, mamma och jag på stan. Det var kul! Jag köpte lite grejor på "lush". Vi tog en fika och sen gick vi tills vi blev trötta i fötterna. Gittan gick upp till sig och mamma och jag gick till Ica och handlade inför kvällens middag.

Hemma hos Gittan igen så slappade vi ett tag, jag läste och datoriserade lite. Mamma lagade middag. Det blev oxfilé och entrécôte med klyftpotatis, pepparsås, vitlökssmör och ugnsbakade tomater. Mmmm så himla gott och jag blev alldeles mätt. Ändå gick det finfint för mig att trycka i mig ostar och chips efteråt :-D. Otroligt goda ostar. Speciellt en get som jag måste köpa med mig hem alltså. Tror Michael & Elliott kommer att gilla den!