söndag, juli 14, 2013

Jobb jobb jobbvecka

Och så har det redan gått en hel vecka + en helg sen vi var i Roskilde. Denna veckan har det inte funnits tid för att blogga och det har varit väldigt stressigt på jobbet.

Onsdag: Jag lunchade med Catta, Magnus och Nea på Noodle Market. Så himla bra ställe! Det är nog 4:e gången jag är där. Man kan välja att äta mongolian barbecue (och då blir ju maten precis som man önskar), man kan koka sina egna färska nudlar och ha på allehanda tillbehör eller soppa om man så önskar och så är där massor av färdigrätter. Perfekt! Lite dyrt så man kan inte äta där så ofta men en gång i veckan kan man unna sig i alla fall :-)

Tillbaka till jobbet och kl 18 var min sista sommarkurs i oljemålning. Jag ville inte missa denna gången för jag missade förra gången då jag var tvungen att jobba hela kvällen (den är bara tre gånger). Men tiden sprang iväg och halv sex satt jag fortfarande på jobbet. Det tar 30 min att cykla hem och jag skulle hem om och hämta mina målargrejor, sen tar det 15 min att cykla in till kursen och den började kl 18. Så jag ringde och hörde var de skulle hålla till om jag skulle komma lite senare. Då sa de att jag kunde få låna alla målargrejor av dem så jag kunde cykla direkt dit! Puh, jag skyndade till cykeln och tog mig dit nästan i tid. så det var ju bra! Och så fick jag måla akvarell, vilket var längesen!
På väg till kursen, cyklar längs stranden. Blåsigt och molnigt!
Torsdag:  Mina föräldrar hämtade Elliott på förskolan. Jobbet var lika galet mycket även denna dag men jag gick ändå kl 18. Med halsbränna och stress... Pepcid hjälpte som tur var! När jag kom till mina föräldrar satt de alla och spelade Candy Crush :-D. Michael kom också dit en liten stund senare och vi hämtade mumsig mixtallrik från en pizzeria/kebabställe. Det var gott! Vi stannade hela kvällen och spelade lite boccia och hade det bra.

Fredag: Fredagen startade med ett möte som varade i två timmar... och jag jobbade ju inte varken onds eller torsdagskvällen så jag dick jobba på fredagskvällen istället. Kändes sådär kul. Men det gick ganska bra. Dock alldeles för mycket kvar trots det. Så här mycket har det inte varit på länge alltså... Längtar tills semestrarna är över och tills vi har implementerat det nya bolaget helt (vilket är på god väg...). Nåväl, jag cyklade hem just innan det börjat skymma. Elliott hade inte hunnit lägga sig så jag nattade honom, vilket ju var trevligt eftersom jag inte träffat honom på hela dagen!
Elliott och Michael hade varit på Ribban med Pelle, Malva, mina föräldrar och moster Annika hela eftermiddagen. De hade haft jätteroligt! Fint väder hade de haft också!

Och jag är så glad för cykeln! Det är så mysigt att cykla och jag gillar verkligen cykelvägen. Den är hyfsat rak och fin och så cyklar jag genom ängar fulla med blommor. Kaniner skuttar fram och det luktar gott av naturen. Detta fast jag egentligen mest cyklar i stan, hehe. Mysigt är det i alla fall. I fredags kom jag på att jag kunde lyssna på sommarpratarna samtidigt. Det var ju toppen. Det är nästan 9 km till jobbet och tar en halvtimme i stort sett vilken väg man än cyklar.

Lördag: Vi följde med Elliott till hans kompis Erik och var i deras koloni. De bjöd oss på lunch som bestod av grillad röding med potatis och vitvinssås. Gott! Och till efterrätt fick vi jordgubbar och mjölk. Det var riktigt varmt och soligt väder och vi satt ute och åt.

När vi kom hem vid halv fyra så satte jag mig för att jobba och jobbade till halv ett på natten (med paus för nattning och titt på ett avsnitt VD). Inte hann jag vad jag skulle, det känns som ett hopplöst projekt. Men någon gång lär jag väl komma ikapp.

Söndag: Elliott och jag åkte med Catta och Nea till Trelleborgs kulhus (en groupondeal). Det var ett lekland typ Leos fast inte riktigt lika bra. Vi var där tidigt och det var trevligt att kolla in ett nytt ställe.
Elliott åker rutschkana:

På vägen hem åkte vi inom ett hundpensionat för att hämta två selen som Catta glömt där. Hon som äger pensionatet hade just kommit hem från sjukhuset efter att ha blivit biten på fyra ställen av en pitbull (eller blandning med pitbull i). Hon visade oss de stora betten på båda armarna och båda brösten. Helt galet! Samma hund som i förra veckan bet min kompis dotter. Läskigt. Ägarna skulle komma hem idag.

Sen var jag på eftermiddagsbio med Helene. Det fick jag i födelsedagspresent av henne. Det var mysigt och filmen var jättebra! The way way back hette den och rekommenderas! Feelgoodfilm med hjärta. Jag var hemma vid halv sex igen. Vi tittade på Ice Age 4 och jag (ingen annan tycker om det här hemma) åt ostfondue med bröd, gurka, morot och blomkål till.

Nu är klockan tjugoöveråtta och jag ska natta sötnosen. Idag struntar jag i att jobba fast jag borde, det får lösa sig imorgon. Och så ska jag lägga mig tidigt!!!! Så jag får sova ordentligt.
Måndag till tisdag hoppas jag få undan massor så det inte behöver vara så stressigt sen...
Tänker ha semester med Elliott på onsdag också. Då är vi kattvakter utanför Trelleborg :-)

Inga kommentarer: