måndag, juni 03, 2013

Semesterlängtan

För första gången skulle jag verkligen ha kunnat tänka mig att stanna en vecka till på ett semesterställe, det har nog aldrig hänt förut! Jag längtar tillbaka till lugnet och friden, tillvaron helt utan stress och bara få njuta av att vara med familjen och Elliott som varit så fantastiskt mysig hela resan och haft så roligt! Dra sig i sängen på morgonen, gå och äta stor frukostbuffé. Tillbaka till rummet, ut till poolen och titta på Elliott när han badar (samt ligga och läsa i solen). Hämta god dricka, äta lunch ute, upp på rummet och läsa/vila. Ut igen och se Elliott bada och leka med sina nya kompisar, äta god middagsbuffé. Slappa på rummet tills man somnar. Myyyyyyys!!!!

Men nu är vi tillbaka i verkligheten och det är full rulle på jobbet, fullbokat i kalendern osv... Men jag ska se till att behålla lugnet och det är ju bara 3 dagar denna vecka då jag har semester på fredag och det är helgdag på torsdag. Sen ska jag försöka boka in så lite som möjligt efter dessa redan inbokade veckor som kommer nu först.

I söndags flög vi hem från Rhodos. Det var stormigt och molnigt där när vi åkte hem, det kändes ju på sitt sätt ganska bra. Förutom att man kanske inte fick avnjuta lite sol och värme innan hemfärden. Elliott var laddad inför flygresan. Vi mötte upp Elliotts två små lekkamrater och tog foton på dem som minne. Sen kramades de hejdå och så åkte vi iväg med bussen mot flygplatsen. Grekiska flygplatser är alltid kaotiska och man får stå i massor av olika köer så det var lite småjobbigt. Men vi köpte pommes och fetaostfyllt fillobröd, åt lite chips och drack cola. Köade sedan länge innan vi slutligen kom på ett lite försenat flyg. Flygresan gick kanonbra! Landningen var mjuk och det luktade underbart gott av raps i luften när vi kom ut. Elliott och jag hämtade bilen som Annika varit snäll och parkerat vid Sturup innan hon flög hem till Uppsala. Vi plockade upp Michael som fått ut väskorna och så åkte vi hem och lämnade av allt bagage.

Sen åkte vi hem till mina föräldrar och mötte en lycklig Oscarvovve! Vi stannade hos mina föräldrar och pratade om resan, åt jättegod spagetti med köttfärssås och åkte hem först vid 21-tiden. Elliott ville inte ha någon spagetti men så matade pappa honom och då åt han upp hela sin portion :-).

När vi kom hem så duschade Elliott och jag och vi packade upp alla väskor (Elliott sprang och la saker här och där enligt mina instruktioner), vi bäddade med nya lakan och gick ut och tittade i trädgården. Just nu blommar löjtnantshjärtan och Allium. Fint.
Elliott pysslade i sitt rum och vi kom i säng väldigt sent allihop.

Och idag har vi jobbat och det var massor att göra (såklart). Vi var på Rosegarden på lunchen.
Klocka 15 var vi på BVC med Elliott, 5-årskontrollen. Sista kontrollen hos BVC. Han fick rita av en triangel, en cirkel och en fyrkant. Han fick klippa ut en rund cirkel (en klocka) och rita en gubbe samt skriva sitt namn. Sköterskan frågade honom frågor. Han sa att han inte tycker om att rita, men att han ändå kunde göra det. När han skulle rita så sa han att han inte är så bra på att göra cirklar och så ritade han direkt en jättefin cirkel ändå :-). Och sen sa han att han inte var så bra på att klippa, men med vänster hand klippte han en riktigt bra cirkel. Sötskrutten! Och så fick han spruta. Han sa ingenting när hon stack honom, men efteråt sa han att det gjorde ont. Och han har haft "träningsvärk" i armen hela kvällen.

Efter BVC åkte jag tillbaka till jobbet, Michael och Elliott gick till sollekplatsen och lekte och sen åkte jag med dem hem när de var klara vid halvsextiden. Vi var inte sugna på något speciellt att äta och kunde inte komma på något att laga så vi köpte räkor och ostar. Sen åt jag nog alldeles för mycket för jag blev så himla mätt så jag fick ont i magen. Måste få igång en bra rutin på frukost, lunch och middag! Matplanering är nog a och o. Ska verkligen ta tag i det. Det och att röra på mig mer! Det vill jag verkligen.

Gick ut och vattnade i trädgården, jäklar vad fort det blir torrt!